رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد:

رد صلاحیت ۴۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان رضوی

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۲:۳۳:۲۱
کد خبر: ۹۳۸۲۵۸
رد صلاحیت ۴۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان رضوی
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از رد صلاحیت ۴۸ نفر از داوطلبان ثبت نام کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات، ۲۶ آذرماه، آخرین روز تشکیل جلسه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه با حضور نماینده هیات نظارت به منظور جمع‌بندی و تنظیم صورت جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات بوده است، گفت: این امر محقق شده و در مجموع از هزار و ۱۱۴ نفر داوطلب ثبت‌نام شده، صلاحیت تعداد 48 نفر مورد تایید قرار نگرفته که تقریباً 3/4 درصد مجموع داوطلبان انتخابات را شامل می‌شود.

وی افزود: برابر ماده 48 قانون، لیست داوطلبان به ‌منظور بررسی سوابق و اعلام صلاحیت به وزارت اطلاعات، دادستانی کل، سازمان ثبت احوال کشور، اداره تشخیص هویت و پلیس بین‌الملل ارسال و مراجع مذکور نیز باید نتیجه را در مهلت قانونی به وزارت کشور اعلام و به فرمانداری‌ها ارسال کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد: در جلسات مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت مرکز حوزه های انتخابیه استان سوابق اعلامی هزار و ۱۱۴ نفر از داوطلبان ثبت نام شده بر اساس مدارک و اسناد معتبر مورد ارزیابی قرار گرفته که صلاحیت تعداد ۴۸ نفر از آنان بر اساس ماده قانونی ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مورد تایید قرار نگرفت.

جعفری خاطرنشان کرد: افراد رد صلاحیت شده حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را مستدلا به هیات نظارت استان اعلام نمایند و هیات نظارت نیز 20 روز مهلت دارد تا رسیدگی و نتیجه را صورتجلسه  و به فرمانداری یا بخشداری مربوطه اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز