معاون استاندار مازندران:

میزان تولید انرژی برق آبی در استان ۳ درصد است

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۶:۲۷:۵۵
کد خبر: ۹۳۸۴۴۰
میزان تولید انرژی برق آبی در استان ۳ درصد است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران میزان تولید برق آبی در استان را سه درصد اعلام کرد و گفت: طبق برنامه این میزان باید به ۱۲ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی رازجویان عصر چهارشنبه در در همایش ملی توسعه نیروگاه برق آبی کوچک و متوسط کشاورزی را رکن اصلی اقتصاد استان دانست و گفت: ۱۷۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در قالب سه طرح گلورد، البرز و هراز در حال اجراست اما برای افزایش بهره وری آب، در کنار تسطیح اراضی شالیزاری، توسعه شبکه‌ها، احداث سدها و بهبود مخازن آببندان ها را باید با جدیت ادامه دهیم.

رازجویان بر تسریع احداث سدهای در دست ساخت مازندران تاکید کرد و افزود: هم اکنون سه سد در دست ساخت در استان وجود دارد و کار احداث سدهای زارم رود و کسیلیان بزودی از سوی وزارت نیرو در استان آغاز خواهد شد ضمن آنکه کارهای مطالعاتی سد آزاررود در غرب مازندران و سجاد رود و کلارود در بابل در دست اقدام است.

معاون عمرانی استاندار مازندران ایجاد نیروگاه‌های آبی از طریق سدها را عامل افزایش کارایی تأسیسات آبی دانست و اظهار داشت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ساخت این نوع نیروگاه‌ها به دلیل سازگاری با محیط زیست و استفاده از ظرفیت‌های رودخانه‌ها، سدها، خطوط آب شرب و بخصوص اشتغالزایی پایدار استقبال می‌کنیم.

وی میزان تولید برق آبی استان را ۳ درصد اعلام داشت و گفت: طبق برنامه در بخش نیروگاه‌های کوچک آبی باید به تولید ۵۰۰ مگاوات دست پیدا کنیم تا تولید انرژی برق آبی در مازندران به ۱۲ درصد برسد.

رازجویان با دعوت از تولیدکنندگان داخلی برای احداث نیروگاه‌های برق آبی در مازندران گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این بخش استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری برای اعطای تسهیلات جهت تولید انرژی با تضمین خرید برق هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز