استاندار خراسان رضوی در دیدار وزیر صنعت و تکنولوژی تاجیکستان مطرح کرد؛

آمادگی خراسان رضوی برای تدوین استاندارد ملی تاجیکستان/تاکید بر تسهیل صادرات محصولات غذایی به تاجیکستان

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۰۹:۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۳۹۰۵۷
آمادگی خراسان رضوی برای تدوین استاندارد ملی تاجیکستان/تاکید بر تسهیل صادرات محصولات غذایی به تاجیکستان
استاندار خراسان رضوی در ادامه دیدارهای رسمی خود با مقامات تاجیکی، با ضراب الدین فیض الله زاده، وزیر صنعت و تکنولوژی های نو تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، از وزیر صنعت و تکنولوژی های نو تاجیکستان برای حضور در نمایشگاه صنعت مشهد دعوت کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به توسعه صنایع معدنی در این استان اعلام امادگی کرد که شرکت های صنایع معدنی خراسان رضوی در حوزه معدن طلا، مس و روی تاجیکستان مشارکت کنند.

وی همچنین خواستار تسهیل در صادرات محصولات غذایی ایران به تاجیکستان شد و آمادگی خراسان رضوی را برای تدوین استاندارد ملی تاجیکستان و آموزش در این زمینه اعلام کرد. 

رزم حسینی تاکید کرد: آماده ایم تا با برگزاری همایشی با حضور فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور و پیگیری توافقات حاصل شده در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان گامی جدی و عملیاتی برای توسعه همکاری های مشترک برداریم.

وزیر صنعت و تکنولوژی های نو تاجیکستان هم ضمن تشکر از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی در شهر دوشنبه، همکاری‌های صنعتی دو کشور را مهم ارزیابی و ضمن استقبال از سرمایه گذاری مشترک، خواستار حضور شرکت‌های خراسانی در فرآوری پنبه، آلومینیوم و سرمایه گذاری در صنایع نساجی شد.

ضراب الدین فیض الله زاده همچنین توسعه همکاری در بخشی صنایع نفتی را خواستار شد.

 

 

نظر شما