مذاکره با وزیر صمت در رابطه با صادرات سیب آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۴:۳۰:۴۳
کد خبر: ۹۳۹۳۵۸
مذاکره با وزیر صمت در رابطه با صادرات سیب آذربایجان غربی
شهردار ارومیه برای صادرات سیب آذربایجان غربی با وزیر صمت رایزنی خواهدکرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمد حضرت پور در جلسه بررسی مشکلات و موانع صادرات سیب آذربایجان غربی که با حضور دستگاهها، نهادها و ادارات مرتبط و متولی برگزار شد، اظهار کرد: کمک به کشاورزان و باغداران کمک به اقتصاد ارومیه و استان است و همه دستگاهها و ادارات باید هرآنچه که در توان دارند در این راه مساعدت کنند.

وی با توجه به صحبت هایی که در حین جلسه مبنی بر ضرورت وجود بخشنامه هایی از سوی وزارت صمت و ابلاغ آن جهت تسریع روند صادرات مطرح شد، ادامه داد: با دکتر رحمانی وزیرمحترم صمت حتما صحبت می کنم تا مشکل صادرات سیب ارومیه را حل کند، چرا که نمی گذاریم باغداران سیب و همچنین بازرگانان متضرر شوند.

شهردار ارومیه با توجه به مباحثی پیرامون واردات میوه های گرمسیری در ازای صادرات سیب و برخی صحبت ها مبنی بر پیش آمدن موانعی برای این کار گفت: همه باید بدانند سود بازرگانان سیب از واردات میوه های گرمسیری است و باید تضمین لازم به آنها داده شود وگرنه سبب اختلال در فرآیند صادرات خواهد شد.

حضرت پور تأکید کرد: از هرگونه اقدامی که باعث زمینگیر شدن صادرکنندگان می شود باید  جدا حذر کرد چون در نهایت در بلندمدت این باغداران و روستاییان و اقتصاد این استان است که متضرر می شود.

وی درخواست کرد: از بانک کشاورزی منابعی در اختیار استان قراربگیرد و از معاونت اقتصادی استاندار درخواست این موضوع را داریم تا در بحث سورت و کامیونهای یخچالدار مساعدت کنند‌.

در ادامه گروسی مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی نیز از تشکیل این جلسه با پیشنهاد و پیگیری شهردار ارومیه تقدیر و تشکر کرد و تأکید کرد این جلسه و نتایج و مصوبات آن در کمترین زمان ممکن باید اجرایی شده و تسریع در صادرات سیب از استان را باید شاهد باشیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز