مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

تایید بازنشستگی پیش از موعد بیش از یک هزار نفرلرستانی در مشاغل سخت

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۲:۲۴:۰۵
کد خبر: ۹۴۰۲۴۵
تایید بازنشستگی پیش از موعد بیش از یک هزار نفرلرستانی در مشاغل سخت
علی آشتاب گفت: درخواست بازنشستگی یک هزار و 334 نفر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشته‌اند، تأیید شد.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آشتاب با اشاره به عملکرد هشت ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان، اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

اوافزود :برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در هشت ماهه سال 98 ، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل 26 نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل 6 نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد. 

آشتاب تصریح کرد: از تعداد یک هزار و 829 درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده ، تعداد یک هزار و 334 درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد. 

اوگفت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ، ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود،یادآورشد :تعداد 151 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری استان فعالیت می کنند و در این زمینه تذکرات لازم را نیز به کارگران اعلام می نمایند .

آشتاب بیان کرد:همچنین در این دوره هشت ماهه سالجاری به کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار 9 هزار و 110 نفر ساعت آموزشهای لازم ایمنی و بهداشت کار توسط کارشناسان مجرب و خبره ارائه شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز