بهره برداری از چند طرح زیرساختی در مشهد

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۵۳:۵۹
کد خبر: ۹۴۰۶۶۹
بهره برداری از چند طرح زیرساختی در مشهد
عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پنج طرح زیرساختی در حوزه انتقال و فوق توزیع برق امروز سوم دی ماه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت جی.آی.اس امام رضا(ع) و بهره‌برداری از بخش توسعه و خط انشعابی پست ابوطالب، پست زکریا و خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب در مجموع با اعتبار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پنج طرح یاد شده هستند.

رضا ریاحی افزود: عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت جی.آی.اس امام رضا(ع) در سال جاری با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که ظرفیت آن (۲*۵۰) + ( ۲ ایکس۲۰۰ ) مگاوات آمپر است و این پست در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: مشخصات بخش توسعه پست ابوطالب از نوع دی.سی.اس با دو عدد ترانسفورماتور ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت و دو بی ترانس ۴۰۰ کیلوولت و یک بی خط ۴۰۰ کیلوولت با یک و نیم کلید کامل است که در طول ۶ ماه اجرا شده است همچنین مشخصات خط انشعابی پست ابوطالب شامل هفت کیلومتر طول خط، ۱۸ عدد برج از نوع لتیس  و دومداره از نوع سیم کرلو است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان هزینه توسعه پست و خط انشعابی آن را ۴۳۵ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: برای توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب و خط انشعابی آن با همکاری شرکتهای پیمانکار روشن گستر توس و شرکت منیران به عنوان مشاور پروژه مذکور اقدام شده است.

ریاحی ادامه داد: این شرکت با همکاری شرکت مشاور مناشیر و شرکت پیمانکار آفرینه توس نسبت به طراحی و ساخت پست ۴۰۰/۱۳۲ زکریا و شرکت مشاور پایانیروی پاژ و شرکت گام اراک برای اجرای خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب اقدام کرده است.

وی افزود: پست زکریا از نوع دی.سی .اس متعارف با دو عدد ترانسفورماتور ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت هر کدام به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات آمپر با ۲ بی ترانس ۴۰۰ کیلوولت و ۲ بی خط ۴۰۰ کیلو ولت و چهار بی خط خروجی و ۲ بی ورودی ترانس ۱۳۲ کیلوولت است که طرح آن در بخش ۴۰۰ کیلوولت یک و نیم کلید کامل و در بخش ۱۳۲ کیلوولت به صورت باسبار ساده و با کلید باسکوپار است.

وی ادامه داد: مشخصات خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب به طول پنج کیلومتر با ۲۷ برج از نوع تلسکوپی و مشبک به صورت چهارمداره با سیمی از نوع هاک است.

 

نظر شما