معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

مطالعات دقیق علمی، پیش نیاز تاثیرگذاری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۲:۳۳:۰۴
کد خبر: ۹۴۱۲۱۹
مطالعات دقیق علمی، پیش نیاز تاثیرگذاری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای تاثیرگذاری در حوزه مباحث اجتماعی و فرهنگی نیارمند مطالعات دقیق علمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای تاثیرگذاری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی باید مطالعات علمی انجام گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حل مشکلات شهرستان زاوه افزود: وزارت کشور طی ابلاغیه‌ای زاوه را به عنوان یک شهرستان محروم معرفی کرده است تا به صورت پایلوت، طرح‌های توسعه‌ای در این شهرستان اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: شهرستان زاوه به دلیل محرومیت در برخی از شاخص های توسعه ای، در دستور کار رسیدگی برای حل مشکلات قرار دارد و دستگاه های اجرایی هم باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

جعفری با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مردمی باید شناسایی و برای توسعه این شهرستان به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: با یک هدف‌گذاری مشخص، باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا این ظرفیت‌های مردمی برای توسعه شهرستان زاوه نقش‌آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: ردیف اعتباری ویژه ای برای توسعه و محرومیت‌زدایی زاوه پیش‌بینی شده‌ است، در این راستا انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند و برای رصد مشکلات به صورت میدانی حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: اینکه یک شهرستان سوله ورزشی نداشته باشد، غیرقابل قبول است؛ این آمادگی را داریم که با مشارکت خیرین برای ساخت سوله چند منظوره همکاری کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در بخشی از این جلسه اظهار کرد: حضور بانوان در پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینی بانوان را به عنوان دو ماموریت ویژه استاندار خراسان رضوی و معاونت هماهنگی سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در دستور کار قرار داده ایم.

 بی‌بی طاهره طهماسبی از شناسایی 717 بانوی کارآفرین در استان خبر داد و افزود: طبق مصوبه هیئت دولت باید تا پایان سال 1400 باید 30 درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

گفتنی است؛ ارائه طرح ارتقاء سواد سلامت و خود مراقبتی بانوان 15 تا 50 ساله در شهرستان زاوه، بررسی وضعیت منطقه حاد و بحرانی این شهرستان، تصویب شیوه‌‌ نامه پیشنهادی بسته‌بندی شیرخام شناسنامه‌دار و ارائه نتایج عملکرد پنج پروژه ارتقاء سلامت و هشت محصول کشاورزی، دستورکارهای این کارگروه بود.

 

نظر شما