وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نظام ارتباطات نمی تواند در قفس جغرافیا محبوس باشد

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۴:۳۱
کد خبر: ۹۴۱۶۸۲
نظام ارتباطات نمی تواند در قفس جغرافیا محبوس باشد
صبح امروز پنج شنبه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه ای "ابوذر" در تالار شهر مشهد با حضور مسئولین استانی و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر در جمع اصحاب رسانه گفت : ارتباطات در جهان از ساختار محلی به نظام فرا محلی توسعه یافته و بر همین اساس نظام ارتباطات ایران دیگر نمی تواند محلی باقی بماند.

وی ادامه داد: امروز ، کشور درگیر جنگ رسانه ای با دشمن است و اگر بخواهیم در فضای ارتباطات در قفس جغرافیا محبوس بمانیم ، جنگ نرم رسانه ای دشمن را باخته ایم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: رسانه  رکن مقرب توسعه است و خراسان رضوی قطب دوم رسانه در کشور را بر عهده دارد و اگر این استان از ظرفیت های رسانه ای خود به خوبی استفاده کند مسیر توسعه استانی و منطقه ای را هموارتر کرده است .

جنگ رسانه ای سهمگین تر از جنگ اقتصادی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کشور در جنگ نرم رسانه ای دشمن قرار دارد بیان کرد : هر روز شاهد جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و جنگ رسانه ای ، جنگی واقعی تر و سهمگین تر از جنگ اقتصادی است .

وی اظهار داشت : هدف اصلی دشمن ، تخریب روحیه و وحدت ملی ، قرار دادن نهاد های مردمی در مقابل یکدیگر و از بین بردن مشارکت های مردمی است و تمامی این اهداف خود را در جنگ روانی رسانه ای علیه ایران به کار گرفته اند.

صالحی همچنین با بیان اینکه در سال ۹۷ یک تحلیل رسانه ای از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان صورت گرفته است گفت : طبق آمارهای به دست آمده از این تحلیل ها از ۳۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای ، ۷۵ درصد این رسانه ها با نگاه منفی و دوپهلو به رویدادهای ایران می نگرند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس ، نظام رسانه ایران باید باید این شبکه ها و تاثیرات مخرب آنها را خنثی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظام نوین  ارتباطات در جهان مطرح کرد : در عصر کنونی نظام ارتباطات رسانه ای تغییرات قابل توجهی داشته است به عنوان مثال درسال ۲۰۱۴ ، حدود ۴ میلیارد گوشی هوشمند در جهان وجود داشت به طوریکه آمار امروزه نشان می دهد شاهد افزایش ۶ هزار میلیارد گوشی هوشمند هستیم .

صالحی با بیان اینکه حدود ۷۲ میلیون مشترک اینترنت در ایران وجود دارد اعلام کرد : در حال حاضر ضریب کنونی نفوذ اینترنت ، در کشورمان ۸۶ .۸۸ درصد و سهم استفاده از تلفن همراه ۷۳ درصد است که سال ۹۳ ضریب ۲۰ درصدی در این حوزه داشته ایم.

صالحی ادامه داد : ایران جزو ۱۵ کشور اول استفاده از تلفن همراه را به خود اختصاص داده است و در ثبت دامنه اینترنتی جزو ۴ کشور برتر جهان هستیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ۲ هزار خبرنگار در خراسان رضوی فعال هستند بیان کرد : از این تعداد ۶۰۰ نفر در سامانه وزارت ارشاد ثبت نام کرده اند و ۱۵۰ نفرشان از بیمه وزارتخانه برخوردارند.

دبیر اجرایی جشنواره ابوذر  نیز در این مراسم گفت : ۲ هزار و ۳۸۴ اثر ، رسانه ای به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که ۶۲ درصد آن مربوط به فعالان رسانه ای شهر مشهد و مابقی نیز مربوط به فعالان سایر نقاط خراسان رضوی است.

ناصر نعمتی ادامه داد : ۱ هزار و ۹۲۰ اثر از رسانه رسمی و ۴۶۴ اثر دیگر نیز از رسانه های غیر رسمی بودند .

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره رسانه ای " ابوذر " تجلیل به عمل آمد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز