رئیس کل دادگستری استان البرز :

طرح تحول قضایی در البرز، هسته اصلی فعالیت های دادگستری است

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۴:۳۹:۱۸
کد خبر: ۹۴۲۳۳۳
طرح تحول قضایی  در البرز، هسته اصلی فعالیت های دادگستری است
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: طرح تحول قضایی استان البرز را هسته اصلی و مرکزی فعالیت‌های دادگستری می‌دانیم و برای عملیاتی شدن آن نیازمند تلاش جهادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری استان که ظهر امروز به منظور بررسی اقدامات انجام شده پس از ابلاغ طرح تحول قضایی استان برگزار شد، اظهار کرد: البرز یکی از اهداف برنامه‌ریزی شده دشمنان برای ایجاد آشوب و اغتشاش پس از بهینه سازی مصرف بنزین بود که با هوشیاری مردم تنها در بخشی از فردیس و کرج شاهد برخی اقدامات از قبیل آسیب به اموال خصوصی و عمومی بودیم.

وی با اشاره به اینکه به قضات تاکید شده است در تعیین تکلیف بازداشتی‌ها تسریع کنند، افزود: در مورد متهمینی که نقش اساسی در تخریب، تحریق و غارت اموال خصوصی و عمومی داشتند با قاطعیت و قانونمند برخورد خواهد شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اجرای تمام بخشنامه‌های رئیس قوه قضائیه در استان البرز مطرح کرد: یکی از این بخشنامه ها مربوط به «شورای حل اختلاف» و ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش است که با توجه به نبود منعی برای ارجاع پرونده با قابلیت صلح و سازش، انتظار داریم در استان با تمام توان اجرایی شود.

وی همچنین تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که محوریت تحرکات و تخریب‌ها به فضای مجازی منتقل شده و با توجه به شرایط روز، دادگستری باید رصد کاملی نسبت به فضای مجازی داشته باشد؛ بر همین اساس در آینده ای نزدیک ایجاد این مرکز در دادگستری استان البرز  بررسی و نسبت به آن اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان با اشاره به اقدامات معاونت منابع انسانی دادگستری استان در زمینه جذب قضات و کادر اداری عنوان کرد: در تلاش هستیم بخش زیادی از کمبود منابع انسانی استان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون حدود 20 قاضی از میان کارآموزان قضایی جذب شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال با برطرف شدن موانع، تعداد دیگری از قضات و کارکنان اداری به مجموعه استان اضافه شوند.

 

...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز