مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خبر داد:

شناسایی ۵۱ واحد صنعتی به عنوان منشأ آلاینده ها در البرز

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۰:۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۴۲۵۶۲
شناسایی ۵۱ واحد صنعتی به عنوان منشأ آلاینده ها در البرز
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: 51 واحد صنعتی عمده در استان به عنوان منشاء افزایش آلاینده ها شناسایی شده است که باید اقدامات بازدارنده در مورد آن ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ فردین حکیمی اظهار کرد: از سوی دفتر ریاست جمهوری چهار سیاست عمده برای کاهش آلودگی هوا ابلاغ شده است و استان البرز هم این سیاست ها را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به انتقال آب تالاب ها و رودخانه ی طالقان و کرج عنوان کرد: در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم انجام شود و پسماندها به نحوی ساماندهی شوند که موجب آلودگی های زیست محیطی نشود و در همین راستا رسیدگی به وضعیت حلقه دره باید به شکل جدی در دستورکار قرار بگیرد.

حکیمی همچنین بیان داشت: مقایسه کیفی هوا در 9 ماه امسال  نسبت به زمان مشابه سال گذشته وضعیت خوبی را نشان می‌دهد و با وجود مشکلات دو هفته اخیر باز هم نسبت به سال قبل، تاکنون وضعیت بهتر بوده است. البته در آذر و دی ماه بیشترین شدت آلودگی را داریم و علت آن هم صنعتی بودن استان است و زمینه آلودگی بسیار در این استان فراهم است.

وی ادامه داد: 9 کانون انتشار گرد و غبار و آلودگی هوا با مساحت 45 هزار هکتار داریم و اگر در این رابطه اقدامی صورت نگیرد، با چالش بزرگتری مواجه می شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز، یکی از علل آلودگی هوا را نداشتن معاینه فنی خودرو ها دانست و خاطر نشان کرد: 18 درصد خودروهای سبک از نظر آلایندگی مردود شده اند و تعداد زیادی از خودرو هایی که در سطح شهر تردد دارند فاقد معاینه فنی هستند.

وی از سنجش آلودگی هوا به صورت روزانه در نقاط مختلفی از استان خبر داد و گفت: پایگاه سنجش آلودگی هوا را در همه شهرستان ها به جز طالقان داریم که به صورت آنلاین وضعیت را اطلاع رسانی می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز