نجات ۹ کوهنورد گرفتارشده در ارتفاعات خرم آباد

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۴۹:۵۹
کد خبر: ۹۴۲۶۹۷
نجات ۹ کوهنورد گرفتارشده  در ارتفاعات خرم آباد
تیم واکنش سریع هلال احمر لرستان کوهنوردان گرفتار شده را نجات دادند.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در این خصوص اظهار کرد: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان  پس از ۴   ساعت تلاش وکوشش بی وقفه، ۹ کوهنورد گرفتار در صخره‌های منطقه قلعه سنگی ارتفاعات کلدر، تنگه هرو شهرستان خرم آباد را نجات دادند.

صارم رضایی افزود: طبق گزارش اعلامی  گروه ۹ نفره به قصد صعود به ارتفاعات کلدر در از مسیر منحرف و گرفتار دیواره‌های صخره ای این منطقه شدند.

او تصریح کرد: بلافاصله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قبل غروب آفتاب برای امدادرسانی و نجات این افراد به محل اعزام شدند.

رضایی خاطر نشان کرد: به طور معمول عملیات در شب دشواری‌های خاص خود را دارد اما به دلیل اهمیت موضوع،پس از ۴ ساعت عملیات سنگین کوهستان حادثه دیدگان به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدام‌های اولیه، وسایل گرمایشی در اختیار آنان قرار گرفت.

 

 رضایی با تاکید بر اینکه اغلب کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم،  به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند یادآور شد: بروز چنین مساله ای امکان امداد رسانی بهنگام امدادگران را با دشواری مواجه می‌کند و به این موضوع مهم باید توجه کرد.

لازم به ذکر است: منطقه قلعه سنگی در موقعیت جغرافیاییE۴۸۰۲۹۵۶۳۱۵۸۸۸۴۷۶۳۴ و   N۳۳۰۵۵۹۶۵۳۰۰۵۷۰۳۶۵ در شهرستان خرم آباد واقع است. این منطقه کوهستانی  در ۱۰کیلومتری شهر خرم آباد  واقع شده‌است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز