رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

فتنه، ریشه داخلی و جنگ، ریشه خارجی دارد / امروز باید مجلس انقلابی در رأس کار قرار گیرد

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۸:۲۲:۲۴
کد خبر: ۹۴۳۴۲۷
فتنه، ریشه داخلی و جنگ، ریشه خارجی دارد / امروز باید مجلس انقلابی در رأس کار قرار گیرد
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: فتنه ریشه داخلی و جنگ ریشه خارجی دارد؛ جنگ از خارج آغاز و تحمیل می‌شود اما فتنه از درون جامعه شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی بعد از ظهر امروز در راهپیمایی سالروز حماسه 9 دی در کرج اظهار کرد: در سال ۹۸ فتنه عمیق و پیچیده‌ای پیش آمد که قصد داشت مملکت را با چالش مواجه کند که دو عامل «نقش رهبری» و «بصیرت و آگاهی مردم فهیم ایران» در کنترل این فتنه موثر بود.

وی افزود: اگر به پیشینه فتنه در جوامع مختلف اشاره کنیم به این نکته می‌رسیم که این اولین نبود و آخرین فتنه نیز نخواهد بود؛ داستان‌های پیراهن عثمان، قرآن‌های سر نیزه و خوارج از جمله فتنه‌های گذشته بودند که برای انحراف انقلاب از مسیر خود طراحی شده بودند.

سعیدی ادامه داد: ما نیز در انقلاب با همین پیچیدگی‌ها روبرو بوده و تقریبا در هر دهه شاهد فتنه‌های مختلفی بوده ایم؛ داستان‌های بنی‌صدر و بیت منتظری و موارد دیگر از جمله فتنه‌هایی بودند که با تدابیر به موقع امام خمینی (ره) قائله‌های آن‌ها ختم و در مسیر انقلاب اصلاح شدند.

وی با اشاره به دومین فتنه که در سال ۷۸ اتفاق افتاد، گفت: فتنه دوم، قائله ۱۸ تیر بود که جریانی به نام و بهانه کوی دانشگاه به راه افتاد که باز هم مردم با بصیرت حماسه ۲۳ تیر ۷۸ را خلق و فتنه را خنثی کردند.

سعیدی همچنین عنوان کرد: در فتنه ۸۸ که به نوعی گسترده‌تر و پیچیده‌تر از فتنه‌های گذشته محسوب می‌شد شرایط و مقدمات و موخرات آن بسیار مهم تر بود اما حضور به موقع مردم در صحنه و صلابت رهبری آن را خنثی کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به فتنه‌های مختلف پیش‌بینی می شد که سال ۹۸ هم فتنه‌ای در پیش باشد؛ کنترل نسبی قیمت‌ها در ستاد اجرایی شرایطی را فراهم کرد که به نظر می‌رسید با فتنه‌ای روبرو نباشیم اما برخی تدابیر و ندانم‌کاری‌ها فرصتی را فراهم کرد تا دشمن بتواند ضربه‌ای وارد کند.

سعیدی بیان داشت: در اغتشاشات اخیر ویژگی‌هایی وجود داشت اما با صلابت رهبری این ماجرا نیز کنترل شد تا جایی که مردم عراق، افغانستان و لبنان اظهار کردند که ای کاش چنین مدیریتی در کشورهای ما نیز وجود داشت.

وی با بیان اینکه جنگ نرم بسیار خطرناک‌تر است، اذعان کرد: فتنه نیز دو نوع سخت و نرم دارد که در نوع سخت آن، اغتشاش و آتش‌زدن بانک و خسارت به اموال‌عمومی رخ می‌دهد، همان کاری که آشوبگران در ۲۵ آبان امسال انجام دادند و در نوع نرم آن، سر و کار فتنه‌گر با فرهنگ‌ جامعه است و افکار را درگیر می‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ارتباط بین جنگ نرم و فتنه نرم گفت: همیشه جنگ و فتنه به دو صورت در جوامع وجود داشته‌است. جنگ یا از خارج تحمیل می‌شود و عوامل فتنه داخلی آن را همراهی می‌کنند یا فتنه از داخل شروع می‌شود و دشمن از خارج بر موج آن سوار می‌شود؛ بنابراین پیوندی میان فتنه و جنگ نرم وجود دارد.

وی نخستین ویژگی فتنه را قابل تکرار بودن آن دانست و افزود: دشمن دست‌بردار نیست. و ممکن است با استراتژی‌های متفاوت دست به کار شود اما هدف براندازی است که مردم باید هوشیار باشند.

سعیدی در ادامه گفت: دومین شاخصه فتنه، چند لایه بودن آن است. طراحان با مجریان فتنه تفاوت دارند همانگونه که بنیانگذاران ظلم با ظالمان متفاوتند. اگر عوامل پشت صحنه فتنه شناسایی و به مردم معرفی نشوند در جای دیگری دست به فتنه جدیدی می‌زنند و حتی ممکن است در مرحله‌ای کاندیدا شوند و به مجلس ورود کنند و در راس امور قرار گیرند در حالیکه مردم از آن بی‌خبرند.

وی تأکید کرد: بنیانگذاران فتنه به دلیل اینکه از خود سند و مدرکی برجای نمی‌گذارند، باید به مردم‌معرفی شوند و سپس باید به دنبال لایه‌های پنهان فتنه بود؛ زیرا تنها یک لایه آن که روی صحنه است دیده می‌شود و طراحان اصلی پشت صحنه قرار دارند.‌

سعیدی با بیان این نکته که مردم باید عناصر شجاع و جهادگر را بشناسند تا در جای دیگری از آن‌ها استفاده شود، یادآور شد: ریشه فتنه در ایران و انقلاب نفوذ یک‌ جریان خزنده و اختاپوسی است که در درون ریشه کرده و شاخصه‌هایی از جمله غربگرایی و برخوردهای گزینشی دارند و در جایی که اطاعت لازم است، این کار را انجام‌ نمی‌دهند. این موارد، هزینه‌هایی که امروز در منطقه به خاطر امنیت صرف می‌شود را زیر سؤال می‌برند.

سعیدی با اشاره به رفتار و گفتار رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: یکی از عواملی که از ذهن او عبور می‌کند، نفوذ انقلاب در کشورهای همسایه و دیگری قدرت نفت ایران است که وی بر این باور است که این قدرت باید به صفر برسد و سومین عامل، قدرت دفاعی و موشکی ایران است که موجب هراس آمریکا شده‌است.

وی مطرح کرد: تفکر دشمن این است که در مرحله اول باید انسجام ملی مورد هدف قرار گیرد و پس از آن، دیگر موارد را بر سر میز مذاکره هدف قرار دهند؛ بنابراین اول در داخل کشور موجب اغتشاش و درگیری می‌شوند تا نظام‌ نیز تسلیم شود و هدف بعدی آن‌ها تخریب قدرت دفاعی و نظامی ایران بر سر میز مذاکره است.

این مسئول همچنین گفت: تکلیفی که امروز بر دوش مردم گذاشته شده سنگین است زیرا باید مجلس انقلابی در رأس کار قرار گیرد و شیرینی آن را مردم بچشند و این گره تنها به دست مردم‌ و با دادن رأی آگاهانه باز خواهد شد؛ زیرا شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی، رد و یا تأئید می کند اما شایستگی‌ها دست خود رأی‌دهندگان است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پایان تصریح کرد: آمریکا در حال حاضر با سه چالش نظامی، فکری و اقتصادی در مورد ایران مواجه بوده و مشکل اصلی آن، نفوذ تفکر انقلابی در منطقه است که نمی‌تواند آن را کنترل کند بنابراین از طریق جنگ نرم وارد مبارزه با ایران قدرتمند می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم قطعنامه‌ای آماده شد و به سمع راهپیمایان رسید.

 

...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز