فراگیری برف و کولاک در مناطق سردسیر خراسان رضوی

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۰:۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۴۳۶۰۶
فراگیری برف و کولاک در مناطق سردسیر خراسان رضوی
بارش برف و کولاک طی روزهای آتی برای مناطق سردسیر و کوهستانی استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف و باران از امروز در این استان شدت می‌گیرد و تا پایان هفته جاری به طور متناوب ادامه دارد.

مرتضی اثمری افزود: از چهارشنبه‌ شب تا پنجشنبه در شهرستان‌های شمالی و سردسیر استان از قبیل قوچان، کلات و درگز شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بویژه در نیمه جنوبی و غربی استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در این مدت افزایش ابر، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، تشکیل مه و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و در پی بارندگی‌هایی که رخ خواهد داد، غلظت آلاینده‌های جوی در استان کاهش خواهد یافت.

اثمری با بیان اینکه میانگین دما در خراسان رضوی طی روزهای آتی نوسان یک تا ۲ درجه‌ای دارد افزود: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که تا پایان هفته جاری بین ۱۰ تا ۱۲ درجه در نوسان است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دمای مشهد طی این مدت بین یک درجه زیر صفر و یک درجه سلسیوس تغییر خواهد داشت.

وی گفت: تربت‌حیدریه با کمینه دمای پنج درجه زیر صفر و مه‌ولات با بیشینه دمای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز