مدیر سازمان حفظ نباتات لرستان :

ساماندهی فروشگاههای غیرمجاز سموم تا پایان سال / تعلیق ۱۹ قلم سم در سال گذشته

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۲:۴۵:۱۴
کد خبر: ۹۴۳۷۳۱
ساماندهی فروشگاههای غیرمجاز سموم تا پایان سال / تعلیق ۱۹ قلم سم  در سال گذشته
مجید جوادی گفت: از مجموع ۴۰۰ سم ثبت شده در کشور حدود ۱۰۰ نوع سم تعلیق شده است و سال گذشته نیز ۱۹ قلم سم را تعلیق و از رده سموم خارج کردیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ جوادی  در  جلسه ساماندهی فروشگاههای غیرمجاز سموم که  با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی درمحل دفتر مدیریت جهاد کشاور ی شهرستان کوهدشت برگزارشده بود ، ضمن اشاره به ساماندهی فروشگاههای غیرمجاز سموم با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی،اظهار کرد : به دنبال همکاری سازمان استانی حفظ نباتات و نظام مهندسی کشاورزی براساس آخرین آمار موجود  فروشگاه مجاز  و  فروشگاه عرضه سم غیر مجاز که بطور جدی پیگیر آنها هستیم تا پایان سال ساماندهی شوند.

اوبا اشاره به تعطیلی  فروشگاههای  غیرمجاز در سراسر استان از مهرماه تا کنون،افزود: همچنین  فروشگاههای غیرمجاز در شرایط انطباق برای اخذ مجوز هستند و مدارک خود را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان برای احراز شرایط ارائه کردند.

.جوادی تصریح کرد: در مورد بعضی از آفت‌ها تنوع سموم بسیار کم است، در حالی که این موضوع در سلامت محصول مشکل‌زا است و در جایی که تنوع آفت کش ها کم است کشاورز از آفت کشی که برای محصول دیگری به ثبت رسیده استفاده می کند.

او خاطر نشان کرد: از مجموع ۴۰۰ سم ثبت شده در کشور حدود ۱۰۰ نوع سم تعلیق شده است و سال گذشته نیز ۱۹ قلم سم را تعلیق و از رده سموم خارج کردیم.

جوادی  با اشاره به جلسات شورای سیاستگذاری کود و سم،گفت:  در این جلسات تصمیم گیری شد که سمومی را که می تواند در آینده در کشور جایگاه داشته باشد را بر اساس نوع محصول تهیه و به بخش خصوصی معرفی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز