استاندار قزوین:

پرستاران نقش تاثیر گذاری در سلامت جامعه دارند

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۳:۴۲:۱۶
کد خبر: ۹۴۳۷۸۹
پرستاران نقش تاثیر گذاری در سلامت جامعه دارند
استاندار قزوین با اشاره به اینکه پرستاران فرشتگان رحمت الهی و سلامت جامعه هستند، گفت: پرستاران نقش مهمی در سلامت جامعه بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در مراسم تجلیل از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی قزوین که همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) برگزار شد  افزود: پرستاری ، از ارزشمندترین حرفه‌هاست و این قشر بدون هیچ چشم داشتی از بیماران مراقبت می کنند.

وی یادآورشد: پرستاری از مشاغل سخت و زیان آور است که با بی‌خوابی و آسایش و آرامش کمتر همراه می باشد.

جمالی پور با بیان اینکه پرستاران تنها به درمان فیزیکی بیماران نمی پردازند، ادامه داد: این قشر زحمت کش علاوه بر درمان فیزیکی بیماران در ارائه خدمات روحی و روانی به آنها نیز تاثیرگذار هستند و شبانه روز تلاش بی وقفه دارند.

وی با اشاره به سختی های شغل پرستاری تصریح کرد: مراقبت از بیمار و خدمت به همنوع نیازمند عشقی خالصانه است که پرستاران توانسته‌اند این ویژگی را به معنای کامل تفسیر کنند.

استاندار قزوین با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و پایبن بودن میزان حقوق و مزایای پرستاران گفت: با تمام کاستی هایی که پرستاران دارند با روحیه عالی و نشاط در محیط کارشان تسکین دهنده ناراحتی های بیماران هستند و این روحیه قابل ستایش است.

جمالی پور همچنین بر رفع مشکلات و مطالبات پرستاران تاکید کرد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این مراسم از پرستاری به عنوان کلید واژه سلامت نام برد و گفت: پرستاران مکمل رفتارها و تشخیص های پزشکی هستند.

پیمان نامداری با بیان اینکه ولادت حضرت زینب(س) به درستی به عنوان روز پرستار انتخاب شده است افزود: پرستاران با وجود مشکلات، نقش مهمی در بهبود حال بیماران و سلامت جامعه ایفا می کنند.

وی ادامه داد: اگر پرستار نباشد زحمت پزشک هم هدر خواهد رفت، چرا که بیمار بعد از درمان نیاز به مراقبت شبانه روزی دارد و این قشر با بی خوابی های شبانه و سختی کار و همدردی با بیماران این کار را به دوش می کشند.

این مسوول افرود: به واسطه خدمات مطلوب درمانی در بیمارستانها و زحمات ارزنده پرستاران مردم به کادر درمان اعتماد بیشتری پیدا کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین از پیگیری و پرداخت مطالبات پرستاران خبر داد و افزود: تمام دغدغه ما رفع مسایل و مشکلات همکاران است، کارانه فروردین ماه کادر پرستاری امروز واریز شده و امیدواریم تا پایان سال بخشی از این مطالبات محقق شود.

وی تاکید کرد : پیگیر مشکلات نیروهای شرکتی و قراردادی نیز هستیم و امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان سهمیه جذب پرستار افزایش یابد .

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز