معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج خبر داد:

جذب ۲۰۰ هزار پرستار در دستور کار نظام پزشکی کشور

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۰:۰۹:۴۰
کد خبر: ۹۴۳۹۹۵
جذب ۲۰۰ هزار پرستار در دستور کار نظام پزشکی کشور
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: با توجه به افزایش جمعیت کشور، در حال حاضر نیازمند جذب 200 هزار پرستار هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر منصوره تجویدی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات بی دریغ تمامی پرستاران اظهار کرد: افتخار می کنیم که حرفه پرستاری قداست خود را از نام حضرت زینب(س) گرفته است.

    وی با بیان اینکه امسال هفته پرستار با شعار "جامعه و سلامت، هویت و منزلت، رفاه و معیشت" گرامی داشته می شود، در تعریف حرفه پرستاری به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حرفه پرستاری را جزو ارزشمندترین حرفه ها دانسته و تاکید کرده اند که پرستاری ترکیبی است از رحمت و عطوفت و مهربانی و مراقبت و از سوی دیگر دانش و معرفت و تجربه و مهارت؛  این همان تعریفی است که در تمامی مقاطع تحصیلی سعی در آموختن آن به دانشجویان پرستاری داریم.

      رئیس دانشکده پرستاری و مامایی واحد کرج با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال جاری توسط پرستاران در کشور عنوان کرد: پرستاران، خط مقدم نظام سلامت جامعه هستند و شغل پرستاری بر اساس پیش بینی های وزارت بهداشت در ده سال آینده یکی از سه شغل برتر در دنیا خواهد بود.

      تجویدی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز شغل پرستاری جزو 4 رشته برتر کشور است، بیان داشت: این شغل در رده ی چهارم بعد از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه بیش از صد سال از فارغ التحصیلی اولین دانش آموختگان دانشگاهی پرستاری کشور گذشته است گفت: اولین آزمون صلاحیت حرفه ای امسال برگزار خواهد شد و دانش آموختگان با دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای که به صورت بین المللی معتبر می باشد می توانند مشغول به کار شوند.

    تجویدی همچنین با اشاره به آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت از کمبود نیروی پرستار در جامعه و در بخش آموزش تصریح کرد: استاندارد تعداد پرستاران به بیماران، متوسط 1 به 4 تا 1به 1 بسته به بخش مربوطه است اما متاسفانه در حال حاضر این نسبت در کشور ما 1 به 10 و در برخی مواقع 1 به 15 است.

    وی با اشاره ای به وضعیت علمی و پژوهشی رشته پرستاری در کشور و منطقه تأکید کرد: بیش از 25 درصد تولید مقالات مرتبط با رشته های علوم پزشکی و پرستاری توسط محققان و پژوهشگران رشته های پرستاری کشورمان ارائه شده تا جایی که در منطقه کشور ما در این زمینه در رتبه دوم قرار گرفته است.

 

...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز