مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

ثبت درخواست مجدد جاماندگان کمک معیشتی تا ۲۴ دی انجام می شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۳:۰۳:۰۶
کد خبر: ۹۴۴۲۴۶
ثبت درخواست مجدد جاماندگان کمک معیشتی تا ۲۴ دی انجام می شود
علی آشتاب گفت:‌ ثبت درخواست دریافت بسته حمایت معیشتی برای افرادی که در لیست یارانه بگیران نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) نیستند و درخواست خود را در مهلت مقرر در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت کرده اند، تا ۲۴ دی ماه انجام می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد: سرپرست خانواری که در لیست یارانه بگیران نبودند اماخود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی دانسته و آذرماه امسال نسبت به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* اقدام کردند می توانند با مراجعه به سایت  hemayat.mcls.gov.ir  نسبت  به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام  کنند. 

اوافزود: برای ثبت نام دریافت کمک معیشتی دولت، سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند و مهلت این مهم تا ۲۴ دی ماه است.

آشتاب تصریح کرد: پس از بررسی اولیه اطلاعات و تعیین وضعیت، نتیجه بررسی درخواست متقاضیان به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، پیامک خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد: ۴۴۰ هزار و ۸۴۷ خانوار در این استان، حمایت معیشتی دولت را در سه مرحله دریافت کرده‎ اند.

آشتاب گفت: این تعداد خانوار معادل ۷۷.۷ درصد جمعیت استان می باشد در حالیکه یارانه بگیران استان با ۵۶۷ هزار و ۲۷۶ خانوار دارای جمعیت یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۷۶ نفر هستند.

او بیان کرد: فرایند درخواست خانوارها برای دریافت بسته حمایتی دولت ادامه دارد و افرادی که خود را واجدشرایط این طرح می دانند، از طریق سامانه اعلام شده  اقدام کنند.

آشتاب  با اشاره به تداوم اطلاع رسانی از طریق رسانه ها ،عنوان  کرد:‌ افراد از هرگونه مراجعه حضوری و تماس تلفنی با این اداره کل در شهرستان ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها خودداری نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  لرستان همچنین گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر، هیچ پیامکی بجز کد رهگیری اعلام شده در خصوص یارانه و طرح حمایت معیشتی از سوی وزارت تعاون ارسال نمی شود، هرگونه پیامک ارسالی برای مردم، جعلی و غیرقابل اعتماد است.

برپایه این خبر ؛ کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان است. 

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند و نکته مورد توجه این است که طرح حمایت معیشتی دولت، ارتباطی به یارانه ماهانه ندارد.

 

نظر شما