وزیر نیرو در آیین افتتاح سد احمدبیگلو مشگین‌شهر:

۱۸۳ سد در کشور در مرحله بهره‌برداری است/ بهره برداری از ۳۹ سد بزرگ در این دولت

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۳:۴۹:۲۱
کد خبر: ۹۴۴۲۸۸
۱۸۳ سد در کشور در مرحله بهره‌برداری است/ بهره برداری از ۳۹ سد بزرگ در این دولت
وزیر نیرو گفت: ۱۸۳ سد در کشور در دست بهره‌برداری است که از این تعداد ۳۹ سد بزرگ در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش برنا،رضا اردکانیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح سد احمدبیگلو مشگین‌شهر که با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد ، افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش همه دست‌اندکاران صنعت سدسازی ، حمایت‌های دولت و رییس‌جمهوری ، مجلس شورای و نیز اجازه مقام معظم رهبری در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

وی اظهار داشت: تا پایان دوره این دولت ۳۱ سد دیگر نیز به مدار بهره‌برداری خواهدآمد و از مجموع ۳۹ سد مذکور زمینه استفاده از ۵.۲ میلیارد مکعب آب برای مصارف مختلف فراهم است و از ۳۱ سد آتی هم ۲ میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌سازی می شود که تاثیر مهمی در رونق تولید و توسعه خواهد داشت.

وزیر نیرو ادامه‌داد: در حال حاضر کشور در وضعیتی است که نسبت به سال‌های قبل از اطمینان و آرامش خاطر بیشتری نسبت به موضوع آب برخوردار است و موفق شدیم در این دولت با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی نیروهای طراح ،برنامه‌ریز ،  پیمانکاران و سازندگان در صنعت آب و برق  ۹۰ پروژه را  با هفت هزار و۹۲۰ میلیارد تومان به نقطه افتتاح برسانیم و همزمان  ۲۹ پروژه با اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

اردکانیان افزود: در استان اردبیل ۴۱ پروژه در بخش‌های آب ،برق ، آب فاضلاب شهری و روستایی در دست اجراست که اعتبار در نظر گرفته شده آن بالغ بر هشت هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر استان‌ها سطح پیشرفت در این استان بهتر بوده و بطور متوسط پروژه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت دارند و تا پایان دولت دوازدهم تعداد زیادی از آنها افتتاح می‌شوند.

وی گفت: امروز سه سد از ۱۰ سد در دست احداث استان که در سال‌جاری وعده داده شده ، افتتاح می‌شود و مردم در بخش آب شرب ، بهداشت ، کشاورزی ، حفط محیط زیست و مصارف صنعت از مواهب این سازه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وزیر نیرو بیان‌کرد: با پیگیری نمایندگان و مسوولان اردبیل وضعیت منابع آب این استان به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است و امیدواریم با بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های در دست اجرا مشکلات آب آن برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز