بیژن نوباوه:

خون‌بهای شهادت سردار سلیمانی خروج آمریکا از کل منطقه است

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۳:۵۴:۴۳
کد خبر: ۹۴۵۵۰۱
خون‌بهای شهادت سردار سلیمانی خروج آمریکا از کل منطقه است
مدیر مسئول روزنامه عصر ایرانیان گفت: خون‌بهای شهادت سردار قاسم سلیمانی نه تنها خروج آمریکا از عراق بلکه از کل منطقه خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بیژن نوباوه جمعه شب در برنامه تلویزیونی "کرانه پایداری" که به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و اجلاسیه شهدای رسانه جنوب کشور از سیمای مرکز بوشهر پخش شد افزود: وقتی نخست وزیر عراق اعلام می‌کند "زدن شخصیت‌ها در کشور عراق نقض قرارداد است" به این معنی است که دولت آمریکا تخطی کرده و باید برود از طرفی بیشتر گروه‌ها نیز اعلام کردند "آمریکا دیگر درعراق جایی ندارد".

وی بیان کرد: امروز آمریکا در سوریه و کشورهای دیگر جایی ندارد و فقط نفت دزدی می‌کند و این یک افتخار و اتفاق بزرگ برای جمهوری اسلامی است که باید در تاریخ بماند هرچند به‌طوریقین ابعاد مختلف این جنایت که از قبل طراحی شده بود، مشخص می‌شود.

نوباوه اضافه کرد: شهادت حق سردار قاسم سلیمانی بود و مردم ایران یک نیروی خوب، برادرمخلص، فداکار و شجاع را از دست دادند البته ما ایشان را از دست ندادیم چون پیروزی‌های بزرگ و بی نظیری در طول تاریخ در کشور، منطقه و جهان به وسیله مردان شجاع و  نیروهای مسلح ایران رقم خورد و نوک پیکان همه این پیروزی‌ها شهید قاسم سلیمانی بود.

این نماینده دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همه مردم ایران داغدار هستند چون قدر انسان خوب را خوب می‌فهمند و باید راه آنها را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اظهارات کشورهای دنیا بویژه غربی‌ها که همسوی ما نیستند و از ما طرفداری نمی‌کننند و خودشان درگیر بحث‌های تروریسی داعش بودند و می‌دانند در جنگ و نابودی داعش ایران قهرمان است  و در نوک این پیکان حاج قاسم سلیمانی بود نمی‌توانند نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشند هرچند سعی می‌کنند خود را بی‌تفاوت نشان دهند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اظهارات یکی ازمقام‌های کشور فرانسه که اعلام کرد "ما از آن چیزی که می‌ترسیدیم اتفاق افتاد" ادامه داد: امروز می‌بینیم رئیس مبارزه با تروریسم اقدام به ترور شخصیت‌ها می‌کند این نشان می‌دهد منطقه آبستن اتفاق‌های جدیدی است.

نوباوه اضافه کرد: این‌ها افراد و دولت‌هایی را به صورت نیابتی به کار می‌گرفتند تا این حوادث را رقم بزنند این درحالی است که این بار پنتاگون به صورت رسمی اعلام می‌کند " این اقدام به دستور مستقیم ترامپ صورت گرفته است" و این بیانگر این است که نقشه‌ای دارند و ما باید حواسمان باشد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی چطور می‌تواند این اقدام خود را که یک فرمانده مقتدر که مدال قهرمانی خود را به دلیل شجاعت، کیاست و فرماندهی که درجنگ داشته نه تنها ازملت ایران بلکه از تمام دنیا گرفته است توجیه کند.

نماینده دوره‌های  هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه خبرگزاری‌های مطرح دنیا که از کاه کوه می‌سازند نتوانستند در مقابل یک چنین عمل جنایتکارانه‌ای سکوت کنند همه آنها خبر را با کمترین تحلیل انعکاس دادند و تنها اطلاعیه‌ پنتاگون را پخش می‌کردند.

نوباوه یادآور شد: برخی از کشورها از جمله استرالیا که به‌عنوان فرماندار انگلستان و کشورهای مشترک‌المنافع هستند و اجازه ندارد بدون اجازه انگلیس حرفی بزننند یکی از سناتورهای‌ آن کشور اعلام کرد "به چه مجوزی ترامپ این اقدام را کرد و این اقدام غیر قانونی است".

وی گفت: امروز دنیا دیگر نمی‌تواند نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشد چون فردا گریبان خودشان را می‌گیرد.

نوباوه ادامه داد: بعضی از کشورها ابرقدرت هستند و با احتیاط دیپلماتیک حرف می‌زنند اما بیشتر آنها از این اقدام اظهار نگرانی کردند طوریکه پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام می‌کند "من نگران هستم" اما کشورهای اروپایی به ظاهر دموکراتیک حتی کلمه‌ای حرف نزدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز