معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان خبر داد:

برگزاری جشنواره "دا" در نیمه دوم بهمن ماه

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۴:۰۵:۳۸
کد خبر: ۹۴۶۰۶۹
برگزاری جشنواره دا در نیمه دوم بهمن ماه
معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: شاخص ترین برنامه دهه فجر برگزاری جشنواره "دا" در نیمه دوم بهمن ماه است که مختص زنان روستایی می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ منیره کاویان با حضور در دفتر خبرگزاری برنا به برنامه های اجرایی در نیمه دوم سال 97 که در ورزش بانوان استان رخ داده است اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات المپیاد استانی استعدادهای برتر، میزبانی مسابقات رشته های مختلف، برگزاری جام روستا قهرمان، برگزاری طرح تحکیم بنیان خانواده در صد روستای سراسر استان از جمله این فعالیت ها می باشد.

وی به برگزاری دومین مرحله طرح ساختار قامتی و آموزش نکات اصلاحی زنان و دختران بالای 15 سال روستایی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت زنان روستایی در ورزش و ایجاد نشاط و انگیزه در بین دختران، تقویت و توسعه ارزش های اسلامی و ایرانی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.

کاویان به اجرای 100 برنامه فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در سراسر استان هم اشاره کرد و ادامه داد:  برگزاری اولین دوره مسابقات اتومبیل رانی رالی نقشه خوانی بانوان نیز از برنامه های اجرا شده در سال 97 است.

وی به اجرای طرح های ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز اشاره کرد و افزود: اجرای طرح ملی ورزش های تطبیقی محله محور ویژه اقشار خاص بانوان شامل ناتوان، کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، کودکان کار و بیماران خاص از جمله این طرح ها بود.

معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد:  برگزاری جشنواره فراغت بانوان با ورزش ویژه کارمندان دستگاه های اجرایی و زنان خانه دار،اعزام تیم های استانی به مسابقات استعداد های برتر کشور، برگزاری یک هزار و 700 برنامه فرهنگی ورزشی در روستاهای سراسر استان ، اختتامیه دومین دوره جام روستا قهرمان در مینودشت، میزبانی مسابقات هندبال منطقه یک کشوراز دیگر برنامه هایی بود که در سال 97 توسط اداره کل ورزش و جوانان به وقوع پیوست.

وی در ادامه افزود: اجرای متمرکز طرح های ابلاغی وزارت ورزش و جوانان، برگزاری اولین همایش اخلاق مداری در ورزش، اجرای طرح سلامت پویش ملی زنان دستگاه های اجرایی که در سال جاری به صورت مستمرهر ماه برگزار گردید، از برنامه های اجرایی در سال 98می باشد.

وی از تحقق مکلف کردن مدیران دستگاه های اجرایی به عملی کردن طرح انجام فعالیت های ورزش زنان دستگاه های اجرایی به صورت سه ساعت در هفته در ساعات اداری خبر داد و تاکید کرد: این طرح اخیرا به دستگاه های اجرای ابلاغ شده است.

المپیاد ورزشی کودکان در گلستان برگزار خواهد شد

وی تصریح کرد:  برگزاری المپیاد ورزشی کودکان از برنامه هایی است که در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان گلستان قرار دارد.

کاویان با بیان اینکه در المپیاد استعدادهای برتر کشور سال 97 بانوان گلستانی 4 طلا، 4 نقره و 5 برنز کسب کردند، یادآور شد: در المپیاد استعداد های برتر کشور در سال 98 ، شاهد 177 درصد رشد در کسب مدال توسط بانوان گلستانی بودیم.

وی اضافه کرد: در المپیاد استعدادهای برتر در سال گذشته بانوان گلستانی رتبه ششم را کسب کردند.

وی تاکید کرد: طی 9 ماهه ابتدای سال 98، 20 هزار ورزشکار سازمان یافته ثبت شده اند و امیدواریم تا پایان سال این تعداد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری آیین قهرمان قهرمانان در سال 98 اظهار کرد: در این آیین در بین 50 قهرمان برتر، 12 ورزشکار بانو حضور داشتند و غزل شرفپور نیز به عنوان 10 نفر برتر قهرمان قهرمانان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: در سال 98 تیم دو ومیدانی بانوان و آقایان به مسابقات بین المللی جام کازانوف در آلماتی قزاقستان اعزام که در این مسابقات مقام های خوبی کسب شد.

کاویان با اشاره به نبود حامی مالی و توان اندک صنایع در استان گلستان، گفت: حمایت از تیم های منطقه بسیار سخت شده است و امیدوارم واحد های تولیدی که توانایی دارند در راستای کمک به ورزشکاران گام های موثری را بردارند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر میزبان مسابقات در رشته های مختلف خواهیم بود افزود: شاخص ترین برنامه دهه فجر برگزاری جشنواره "دا" در نیمه دوم بهمن ماه است که مختص زنان روستایی می باشد و با تجلیل از سالمندترین زن روستا و همچنین انجام بازیهای بومی محلی همان روستا و شعر خوانی توسط بانوان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: تجلیل از مدال آوران دومین المپیاد کشوری، تجلیل از نائب روسای هیئت های ورزشی از جمله دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

کاویان با اشاره به مسابقات آسیایی جاکارتا بیان داشت: زهرا عباسی و صدیقه جعفری از گلستان در مسابقات آسیایی جاکارتا که تیم ملی کبدی ایران توانست مقام نخست این مسابقات را کسب کند، حضور داشتند و در مسابقات پاراآسیایی والیبال نشسته که تیم ملی ایران مقام دوم را کسب کرد زهرا دانایی طوس از گلستان حضور داشت.

وی یادآور شد: در مسابقات جاکارتا در رشته های دیگر نیز ورزشکاران اعزام شدند اما مقام کسب نکردند. 

 

نظر شما