در دانشگاه لرستان برگزارشد؛

نشست نقد و بررسی کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی؛ مبانی و اصول»

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۲:۴۲:۰۹
کد خبر: ۹۴۶۵۵۳
نشست نقد و بررسی کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی؛ مبانی و اصول»
نشست نقد و بررسی کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی؛ مبانی و اصول»، با حضور نویسنده کتاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ این نشست علمی، در راستای سلسله نشستهای گفتمان علمی انقلاب اسلامی، صبح روز دوشنبه، در محل سالن شهید سیدسعید میربهرسی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

نویسنده کتاب، دکتر رضا عیسی نیا، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی است.

وی در این نشست، توضیحات خود را درباره کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی»، بیان کرد.

از جمله اینکه: مؤلفه های شهروندی عبارتند از: تابعیت، حقوق، مسئولیتها و مشارکت.

دکتر اکبر نقدی سپهوند، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد، به عنوان ناقد اول و دکتر مهدی ذوالفقاری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (گروه علوم سیاسی) به عنوان ناقد دوم، به بیان نقدهای علمی خود از کتاب، پرداختند.

همچنین، اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست، نقطه نظرات و دیدگاههای خود را درباره کتاب، بیان کردند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی مرادیان، دبیر جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید و افتخارآفرین اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت:«یک جریان علمی در سطح کشور با عنوان گفتمان علمی انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرده است با فعالیت تعداد 14 مؤسسه علمی و پژوهشی و در رأس آن، حوزه علمیه و دانشگاهها، قرار دارند». 

 وی توضیح داد:«این، دومین جلسه در این زمینه است و اولین جلسه، در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛ محور جلسات هم نقد کتاب است؛ در اینگونه جلسات، مؤلف کتاب به نقدهای ناقدان، پاسخ می دهد؛ همچنین، حاضران در جلسات نیز دیدگاههای خود را بیان می کنند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز