بازگشایی ۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۳:۵۸:۱۱
کد خبر: ۹۴۷۱۳۱
بازگشایی ۲ مسیر سیل زده در سیستان و بلوچستان
معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مسیر دلگان - زهکلوت و سیب و سوران - پشت کوه با فروکش کردن طغیان رودخانه‌های محلی دقایقی پیش بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روح الله سرگزی روز سه‌شنبه گفت: ۹ مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شده بود که با بازگشایی این ۲ مسیر همچنان هفت مسیر شامل فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک، بزمان -دلگان، ایرانشهر -دلگان، جلگه - چاه هاشم، ایرانشهر - مهرستان و ایرانشهر - خیرآباد بسته است.

وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد.

معاون مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از ۱۴ تا ۱۶ دی در مناطق مرکزی و جنوب این استان گزارش شد که بیشترین بارش‌های این مدت با ۹۰ میلی‌متر در تمندان خاش بود.

وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر علاوه‌بر تعطیلی مدارس برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان سبب آسیب به برخی واحدهای مسکونی شد به طوریکه سیل زدگان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در جنوب این استان در شبانه روز گذشته با ارتفاع بارش ۲۴.۵ میلی متر پر باران‌ترین شهر کشور بود.

دوست‌محمد کلیم اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز شنبه فعالیتش را در سیستان و بلوچستان آغاز کرد، در ۲ روز گذشته به اوج خود رسید به طوریکه در این مدت شهرهای سیستان و بلوچستان در ردیف پربارش‌ترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در شبانه روز منتهی به ساعت ۹:۳۰ امروز راسک با ۲۴.۵ میلی‌متر باران پربارش ترین شهر کشور شد، روز گذشته نیز خاش با حدود ۵۳ میلی متر باران، دومین شهر پر باران کشور شده بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از روز جمعه پیش رو سامانه بارشی دیگری در سطح استان آغاز می شود که انتظار بارش های قابل توجه از این سامانه می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز