به دنبال شفافیت مالی در ورزش خراسان رضوی هستیم

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۱۱:۵۹:۰۹
کد خبر: ۹۴۸۰۳۳
به دنبال شفافیت مالی در ورزش خراسان رضوی هستیم
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری جلسه توجیهی با موضوع آشنایی با نحوه تنظیم اسناد مالی، شفافیت مالی در هیئت ها و شهرستان های استان است و به دنبال ایجاد محدودیت برای هیئت ها نیستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هوشنگ ولی پور در حاشیه اولین کارگاه آموزشی، توجیهی روسای ادارت، عاملان ذیحساب و خزانه داران هیئت های ورزشی استان با موضوع آشنایی با نحوه تنظیم اسناد مالی، اظهار کرد: طبق آیین نامه نحوه نظارت بر مصرف کمک های دولت به بخش خصوصی یا نهاد های عمومی غیر دولتی، مدتی است که خواستار حسابرسی و نحوه هزینه کرد اعتبارات از هیئت ها و شهرستان های استان هستیم.

وی افزود: در این راستا از شهرستان های خراسان رضوی طی دو مرحله بازدید کردیم و هیئت ها نیز موظف به عقد قرار داد با موسسات رسمی حسابداری شدند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: سوالات و نکاتی از سوی هیئت های ورزشی و شهرستان ها در این خصوص مطرح بود که ما بر این شدیم تا جلسه توجیهی را برگزار کنیم.

ولی پور عنوان کرد: هدف از برگزاری این جلسه شفافیت مالی در هیئت ها و شهرستان های استان است و به دنبال ایجاد محدودیت برای هیئت ها نیستیم، همچنین با برگزاری این جلسه توجیهی، نکات مبهم و ایرادات موجود در بحث های حسابرسی رفع و ما آن ها را به منابع بالا دستی ارائه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد این بود که هیئت های ورزشی استان باید در مجامع سالیانه خود که معمولا در پایان سال برگزار می‌شود، یک نفر از اعضای مجمع را به عنوان بازرس و حسابرس معرفی کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: از جمله خواسته هایی که همکاران ما در این جلسه داشتند نیز ارائه یک نرم افزار حسابداری واحد بود که قرار بر این شد تا بررسی های لازم در این خصوص از سوی اداره کل انجام شود.

ولی پور در پایان گفت: در بازدید ما از شهرستان ها، تعدادی از آن ها صورت های مالی شفافی داشتند و ما نیز از آن ها تقدیر کردیم. تعدادی از شهرستان ها نیز در مسائل ریز حسابرسی مشکلاتی را داشتند که از سوی همکاران ما تذکراتی به آن ها داده شد.

 

نظر شما