ارومیه میزبان همایش «کاربرد گیاهان دارویی در طب سنتی»

۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۱:۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۴۸۲۶۸
ارومیه میزبان همایش «کاربرد گیاهان دارویی در طب سنتی»
اولین همایش و کارگاه آموزشی کاربرد گیاهان دارویی در طب سنتی اسلامی ایران امروز، پنجشنبه در ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سیدسعید زمانی دبیر این همایش گفت : پیشتر دوره‌ها و آموزش‌های خصوصی و پراکنده‌ای در این زمینه برگزار شده بود اما این همایش و کارگاه آموزشی نخستیندوره مدون و اصولی در این زمینه در سطح کشور است که به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طب سنتی و مصرف گیاهان دارویی چیزی به نام نسخه واحد برای همه وجود ندارد، افزود: شناسایی مزاج و توان تشخیص نوع گیاه تجویزی مهمترین اصل ورود به طب سنتی است.

زمانی اضافه کرد: مصرف گیاهان دارویی در طب سنتی تابع ۱۰ مورد است که شامل نوع مرض، علت ایجاد مرض، قدرت مرض، مزاج فرد، سن، عادات فرد، منطقه، فصل، وضعیت آب و هوا در آن فصل و هیبت شخص است که با اتخاذ راهکار و سیاست‌های مناسب می‌توان زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد در مراحل کشت، جمع‌آوری و عرضه گیاهان دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام کرد.

وی افزود: در همین راستا اتحادیه گیاهان دارویی با همکاری ارگان‌های ذیربط و فعالان عرصه طب سنتی با حضور اساتید برجسته کشوری جهت ارتقای سطح علمی و آگاهی صنوف تحت‌پوشش رسته گیاهان دارویی و ساماندهی رسته عطاری‌ها و گیاهان دارویی و جلوگیری از آموزش‌های پراکنده و نامرتبط توسط افراد بی‌تجربه و ناآگاه اقدام به برگزاری آموزش‌های مدون بصورت منظم و قانونی جهت ترویج و احیای سبک زندگی سالم و سلامتی آحاد جامعه کرده است.

«دکتر سیدحسین بنی‌هاشمی گرگری» سخنران و مدرس این دوره نیز به اهمیت شناخت و آماده‌سازی صحیح گیاهان دارویی برای تجویز و درمان در طب سنتی پرداخت و افزود: تغذیه مناسب و تهیه و بکارگیری اصولی از گیاهان در کنار عوامل دیگری چون پوشش مناسب و ایرانی اسلامی، خواب به موقع، رعایت آداب صحیح استحمام و عدم استفاده از پلاستیک برای نگهداری مواد غذایی و گیاهان و همچنین دوری استرس در پیشگیری و درمان آسان انواع بیماری بسیار موثر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز