مدیرعامل آکو باتری استان اردبیل خبر داد:

با حضور و حمایت رییس جمهور; اردبیل صادر کننده باطری می شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۷:۰۴:۴۹
کد خبر: ۹۴۸۴۴۶
با حضور و حمایت رییس جمهور; اردبیل صادر کننده باطری  می شود
تنها واحد تولید کننده باتری خودرو که در جریان سفر اخیر رییس‌جمهوری و هیات دولت به استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده، علاوه بر تامین نیاز داخلی قصد دارد ۳۰ درصد تولید خود را به خارج از کشور صادر کند.

به گزارش برنا،مهدی اشجع ، مدیرعامل آکو باتری استان اردبیل روز جمعه گفت: این مجموعه تولیدی تنها مجموعه‌ای در کشور می‌باشد که از صفر تا ۱۰۰ درصد تولید و فروش را به صورت عمده و خرد انجام داده و با فعال‌سازی واحد D&R و استفاده از دانش فنی آلمان و ترکیه در تلاش است تا باتری صنعتی، مخابراتی و حتـی خودروهای برقی را تولید و روانه بازار کرده و ۳۰ درصد از محصول خود را روانه بازارهای خارجی کند.

وی با اشاره به افتتاح این واحد تولیدی در جریان سفر اخیر رییس‌جمهوری و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با صرف بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد راه‌اندازی شده است .

او اضافه‌کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی ضمن افزایش تولید و تامین نیاز داخلی باتری انواع خودرو، از خروج سالیانه سه  میلیون دلار  ارز از کشور جلوگیری شده که این مبلغ با تکمیل ظرفیت کارخانه ۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گفته وی ، ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک میلیون عدد باطری خودرو است که در فازهای اول، دوم و سوم برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده و با راه‌اندازی فازهای چهارم و پنجم تعداد شاغلان کارخانه به  ۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

اشجع اضافه‌کرد: آکوباتری هم‌اکنون در سه فاز پلیت‌سازی ، مونتاژ و بازیافت در راستای رعایت استانداردهای زیست محیطی فعالیت خود را شروع کرده و ۲ فاز دیگر آن نیز در حال تکمیل می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز