بررسی مشکلات در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکلهای استان :

روند اخذ شناسه ملی برای سمنهای جوانان تسریع می شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۷:۲۲:۰۵
کد خبر: ۹۴۸۴۴۷
روند اخذ شناسه ملی برای سمنهای جوانان تسریع می شود
اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکلهای استان اردبیل با هدف تسریع در روند اخذ شناسه ملی برای سازمانهای مردم نهاد برگزارشد.

به گزارش برنا،اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان اردبیل با حضور ندایی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به همراه برادران سرپرست و معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، اعیادی مدیرکل ثبت اسناد و املاک بهمراه رییس اداره ی ثبت شرکتهای شهرستان و مدیرکل محیط زیست استان و دیگر اعضاء در محل معاونت استانداری برگزارشد .

در این جلسه ضمن بررسی کلی آیین نامه قدیم و جدید تشکل های مردم نهاد مصوب هیات وزیران و دستورالعمل اجرایی ابلاغی توسط وزیر کشور ، مراحل مرتبط با ثبت شرکت ها،تعیین اولویت های استانی،تدوین برنامه زمانی جلسات شورا،تحویل احکام اعضاء شد.
 
در ادامه نیز در خصوص تسریع در روند اخذ شناسه ملی برای ۷ پرونده سمنهای اداره کل ورزش و جوانان که جهت طرح در شورای توسعه و نظارت ارائه شده اند تصمیم گیری و یک پرونده مجوز ارائه به اداره کل ثبت شرکتها را دریافت نمود.
همچنین با توجه به حذف استعلام نیروی انتظامی اعضاء سمن ها در اخذ شناسه در آیین نامه جدید و مغایرت آن با قوانین ثبت شرکت ها،مدیرکل اداره ثبت شرکت های استان پیگیر مکاتبات و دستورالعمل های لازم در جهت رفع این مشکل می شود.

 

نظر شما