سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال؛

شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال دستگیر شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۳:۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۴۹۲۵۰
شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال دستگیر شد
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز و متخلف در محدوده منطقه حفاظت شده آغ‌داق این شهرستان خبر داد.

به گزارش برنا مهدی کسایی روز یکشنبه گفت: ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط‌بانی روستای لرد از توابع بخش شاهرود خلخال حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق‌داغ یک شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.

او اظهارداشت: از شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه شکاری، یک فشنگ ساچمه‌زنی، لاشه سه سر خرگوش و لاشه یک قطعه کبک که بصورت غیرقانونی و قاچاق شکار شده بود، کشف و ضبط شد.

کسایی از افزایش شدت برخورد با متخلفان شکار و غارتگران حیات وحش در این منطقه خبر داد و اضافه‌کرد: شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم  قضایی شهرستان خلخال تحویل داده شد.

وی گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر سر خرگوش را چهار میلیون و پانصد هزار ریال تعیین کرده که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز