نماینده ولی فقیه در کردستان :

پذیرش خطا در سرنگونی هواپیما تحسین دنیا را برانگیخت

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۵:۲۳:۳۲
کد خبر: ۹۴۹۳۵۵
پذیرش خطا در سرنگونی هواپیما تحسین دنیا را برانگیخت
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: عذرخواهی و پذیرش خطا در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از سوی ایران، بازخورد مثبتی در دنیا داشت و تحسین همگان را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز یکشنبه در سلسله نشست‌های ایده‌پردازی تربیت طلاب تراز انقلاب اظهار داشت: برخی به دنبال بهانه هستند تا از خطای ایران در این مساله به نفع اهداف خود بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به اقتدار ایران در انتقام از عوامل جنایت ترور سپهبد شهید سلیمانی افزود: ایران با این اقدام خود نشان داد که ابرقدرت حال حاضر دنیا است و توانست پایگاه نظامی آمریکا را که ۱۰۰درصد در آماده باش بودند، موشک باران کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: با وجود این انتقام تمام دنیا آمریکا را به خاطر ترور سردار سلیمانی سرزنش کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: این اقدام انتقامی نفس گیر برای آمریکا بود که بلافاصله بعد از آن اعلام کردند که قصد جنگ با ایران را ندارند چرا که حساب کار دستشان آمد.

وی با بیان اینکه اسلام دینی برای همه مسائل بشریت است ، افزود: این دین برای پیروان خود اقتدار ایجاد می کند که نشان دهنده جامعیت دین مبین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان از سردار سلیمانی به عنوان مظهر تواضع نام برد و گفت: این سردار بزرگ اسلام فرماندهی مردمی بود که نگاهش نجات همه مستضعفان و مظلومان بود.

وی تربیت چنین افرادی را تنها در سایه تربیت اسلامی میسر دانست و افزود: وی انسان محبوبی بود که به واسطه اعمال صالح خود به این مرتبه رسید.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه ایران هم می توانست مانند دیگر کشورها از زیر بار مسوولیت شانه خالی کند، اضافه کرد: معترضین به این خطا باید به این فکر کنند که در ۴۰ سال گذشته امنیت کشور توسط این افراد حفظ و اکنون به دلیل شرایط خاص مرتکب این خطا شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم باید مبنا بر تربیت نیروهای انقلابی باشد، اظهار داشت: این نیروها نه تنها در بعد داخلی که در سطح جهانی باید برجسته باشند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به خودسازی به عنوان اصل اول این گام، بر ضرورت تربیت طلاب خوساخته و آراسته به خشوع و تواضع تاکید کرد.

وی جامعه پردازی را به عنوان اصل دوم اعلام کرد و افزود: در این بخش هم علما نقش برجسته ای دارند که باید معارف اسلامی را ترویج و از فساد جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تمدن سازی را اصل سوم این گام برشمرد و گفت: علما باید با ایفای نقش جهانی خود تمدن اسلامی را که تمدنی ارزشی است پایه گذاری کنند.

در این سلسله همایش که تا عصر امروز ادامه دارد، نشست معنویت و اخلاق و سبک زندگی برای طلاب شرکت کننده برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز