در خلخال رخ داد؛

تعطیلی ۳ مدرسه به علت بیماری شبه‌ آنفلوآنزا!

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۰۰:۴۶
کد خبر: ۹۴۹۶۶۶
تعطیلی ۳ مدرسه به علت بیماری شبه‌ آنفلوآنزا!
شیوع موج جدیدی از بیماری شبه آنفلوآنزا در بین دانش‌آموزان خلخال موجب تعطیل شدن سه مدرسه شهری و روستایی این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیر آموزش و پرورش خلخال روز دوشنبه  گفت: به علت شیوع موج جدیدی از بیماری شبه‌آنفلوآنزا در مدارس و مبتلا شدن بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز به این بیماری در هفته جاری این اداره اقدام به تعطیلی اجباری ۲ روزه سه مدرسه شهری و روستایی این منطقه که بیشترین تعداد دانش‌آموزان به این بیماری مبتلا شده‌اند، شد.

سخاوت بیرامی اظهارداشت: در ۲ روز اول هفته ۱۴۰ دانش‌آموز دختر مدارس ابتدایی شهید فرامون و ام‌کلثوم شهر خلخال دچار بیماری شبه‌آنفلوآنزا شدند و از مجموع دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی روستای مجره از توابع بخش مرکزی این شهرستان نیز تنها ۹ نفر از ابتلا به این بیماری مصون مانده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری در بین جمعیت دانش‌آموزی این مدارس امروز و فردا تعطیل اعلام شد.

وی با بیان اینکه شدت برودت هوا در ۲ روز گذشته موجب افزایش تعداد دانش‌آموزان مبتلا به بیماری سرماخوردگی و شبه‌آنفلوآنزا در این منطقه شده ، افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین دانش‌آموزان سایر مدارس منطقه آموزش و پرورش خلخال انجام شده و انتظار می‌رود دانش‌آموزان با رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز اولیا از فرستادن فرزندان به مدرسه از شیوع موج جدید آنفلوآنزا در سایر مدارس سالم پیشگیری کنند.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از افزایش شدت سرما از اول هفته جاری و قطع بارندگی برف در این منطقه خبر داد و افزود: با قطع بارش برف و حاکمیت هوای سرد در منطقه دمای هوای شهر خلخال به شدت رو به کاهش گذاشته است.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهارداشت: در حالی که حداقل دمای هوای این شهر در روز گذشته به ۱۲ درجه زیر صفر کاهش یافته، دمای هوای صبح امروز در سردترین زمان خود با ۲ درجه افزایش به ۹ درجه زیر صفر رسید. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز