استاندار گلستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۳:۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۴۹۷۷۲
گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری است
گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری استاستاندار گلستان با اشاره به گزارش مرکز پژهش های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس پژوهش صورت گرفته در خصوص ارزیابی امنیت سرمایه گذاری در استان های کشور بر اساس ۷ شاخص اصلی گلستان رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان؛ هادی حق شناس در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور زهرا اربابی معان توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه و دکتر علیرضا نعمتی رییس امور استان ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی , شهدا سانحه هواپیمایی و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس , تصریح کرد: این پژوهش بیانگرآن است که فضای استان به لحاظ نهادی, قانونی و مقررات برای حضور سرمایه گذاران مناسب است و باید دستگاه های دولتی توانمندی خود را جهت جذب پروژه های بخش خصوصی نشان دهند.

وی افزود: گلستان یکی از ۴ استان دارای مزیت سه مرز هوایی, دریایی و زمینی است و باید توسعه بازرگانی در دستور کار استان باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: بیش از ۵ میلیون محصول کشاورزی با تنوع ۹۲ گونه در گلستان تولید می شود و باید با امتناع از خام فروشی, محصولات فراوری شده این استان را صادر کرد تا موجب رونق اقتصادی شود.

حق شناس با اشاره به جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان مغز متفکر توسعه استان گفت: در بسیاری از شاخص ها همچون ضریب جینی و سرانه تخت بیمارستانی وضعی استان مناسب نیست که باید در جهت ارتقا آن تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد : برنامه ریزی روی مزیت های نسبی استان سرعت توسعه گلستان را افزایش می دهد و این سازمان باید با اشراف کامل بر این ظرفیت ها , از منابع استان به درستی استفاده کند.

همچنین در این جلسه رییس امور استان ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش اختیارات استانها اظهار کرد: توجه به اتمام طرح های اثرگذار و ۶۵۰ طرح شاخص در کشور مورد توجه سازمان است که سهم گلستان ۲۷ طرح می باشد.

 

 

 

نظر شما