۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان هنوز برق ندارند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۶:۱۳:۵۹
کد خبر: ۹۴۹۹۲۶
۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان هنوز برق ندارند
مدیر مرکز کنترل فوریت های برق سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب شدید در جنوب این استان موجب تخریب شبکه و شکستن بیش از ۲۵۰ پایه و قطع برق حدود ۳۰۰ روستا شده بود که بیشتر آنها ترمیم شد و اکنون تنها ۷۰ روستا فاقد برق است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مریم بنده‌ای روز دوشنبه گفت: ۷۰ روستای یاد شده در مناطق نیکشهر، پلان، نگور، زرآباد، قصرقند، ایرانشهر، کنارک و دلگان برق ندارند که به محض بازگشایی راه‌های ارتباطی،عملیات برق دار کردن مجدد این روستاها نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب در روزهای گذشته، مناطق نگور، پلان، نیکشهر، بنت، کنارک، زرآباد، چابهار، قصرقند، ایرانشهر و دلگان بیشترین میزان خاموشی‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مرکز کنترل فوریت های برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی ۱۸۴ اکیپ اتفاقات و عملیات بخش اعظم خاموشی‌ها رفع شده است تصریح کرد: تیم ویژه عملیاتی با حضور معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق این استان در مناطق سیل زده مستقر هستند و به محض بازگشایی راه ها، در اسرع وقت نسبت به ترمیم شبکه های آسیب دیده اقدام خواهد شد.

وی از مردم سیستان و بلوچستان خواست هشدارهای ایمنی در زمان بارندگی و آبگرفتکی را جدی بگیرند و در این مواقع از نزدیک شدن به تاسیسات برق از جمله دکل ها، پایه ها، و تابلوها جداً خودداری و در صورت مشاهده پارگی سیم هرگز به کانون خطر نزدیک نشده و فوراً با سامانه اتفاقات برق ۱۲۱ تماس حاصل کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد. 

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است. به عنوان مثال به گفته ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل به دلیل تخریب شدن راه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به سختی انجام می‌شود و به همین علت اعزام بالگرد برای رسیدگی به روستاهای فاقد راه در حوزه بنت و مرکزی نیکشهر ضروری است.

بر اساس این گزارش، با  وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز