معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا:

تصادفات در کشور هر نیم ساعت جان یک نفر را می گیرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۲:۴۶
کد خبر: ۹۵۰۳۳۷
تصادفات در کشور هر نیم ساعت جان یک نفر را می گیرد
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: هر نیم ساعت یک نفر در کشور و روزانه بین ۴۵ تا ۵۵ نفر در روز بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ عین الله جهانی با اشاره به وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: اجرا و اعمال مقررات، وظیفه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی است که به عنوان مدیر ترافیک، مباحث مربوط به این موارد را در برنامه کاری خود دارد.

 وی ادامه داد: علیرغم اینکه سازمان های خاص مانند آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد و نیز خانواده ها و رسانه ها در کشور وظیفه فرهنگ سازی و آموزش در جامعه را بر عهده دارند اما پلیس جای این موضوع را در کشور و جامعه خالی می بیند.

جهانی با اشاره به آمار 10 میلیون نفری همیاران پلیس در کشور بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در بانوان در زمینه نقش تربیتی وجود دارد، احساس کردیم می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

وی افزود: بانوان پس از اتمام این دوره به عنوان بانوی فرهنگ یار ترافیک، وظیفه پیدا می کنند در مرحله اول اقداماتی برای حفظ جان خود و در وهله دوم آموزش به دیگران را انجام دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا عنوان کرد: جرح و فوت هموطنان، از دست دادن سرمایه های ملی، اتلاف وقت مسافران و کاهش ظرفیت و ایمنی راه ها از جمله عوارض و پیامدهای حمل و نقل در راه ها هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵۲ درصدی تعداد خودروها در فاصله زمانی سال ۸۵ تا ۹۷ در ایران و نیز افزایش ۱۲۰ درصدی موتور سیکلت گفت: با این حال ۳۷ درصد کاهش در تعداد کشته های تصادفات داشته ایم که این موضوع افتخاری برای نهادهای پیگیر است که در این زمینه نقش داشته اند.

 

...

نظر شما