نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

شفافیت و صداقت در بیشتر مواقع در عرصه بین‌المللی هزینه دارد

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۴:۰۱:۵۷
کد خبر: ۹۵۰۴۵۷
شفافیت و صداقت در بیشتر مواقع در عرصه بین‌المللی هزینه دارد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شفافیت و صداقت در بیشتر مواقع در عرصه بین‌المللی هزینه دارد اما انقلاب اسلامی این هزینه‌ها را به جان خریده و با مردم خود با صداقت و شفافیت برخورد و صحبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم راهپیمایی "حمایت از جبهه مقاومت و همدردی با بازماندگان شهدای سانحه سقوط هواپیمای مسافربری" در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت امام رضا (ع) افزود: اصول انقلاب اسلامی برگرفته از صداقت و شفافیت است این نشان می‌دهد که در تمام صحنه‌ها نظام اسلامی با مردم با شفافیت و صداقت صحبت کرده است.

وی ادامه داد: این صداقت و شفافیت برای انقلاب اسلامی در برخی موارد گران بوده اما تاکید مقام معظم رهبری بر شفافیت و صداقت با مردم است. این نظام هیچ وقت صداقت را زیر پا نگذاشته است و بر همین اساس موضوع خطای انسانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی بوجود آمد با شفافیت به مردم گفته شد.

وی گفت: در قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی، رهبر معظم انقلاب که حجت امام زمان (عج) است فرمودند که هر چه قدر این موضوع در مجامع بین‌المللی برای ما هزینه داشته باشد باید با مردم با صداقت در میان گذاشته شود زیرا صاحب نظام مردم هستند. هم اینک جمهوری اسلامی با صداقتی که داشته توانسته است بیش از ۴۰ سال با اقتدار باشد که این اقتدار همچنان با قدرت ادامه دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جمهوری اسلامی همیشه با صداقت عمل کرده اما استکبار جهانی صداقت ندارد افزود: در اصابت ۱۳ موشک سپاه به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق صدها آمریکایی کشته شدند اما رییس جمهوری آمریکا کشته‌های خود را انکار می‌کند این نشانگر از توطئه، فتنه و عدم صداقت آنها با مردمشان است. اما رهبر انقلاب اسلامی همیشه حرف صداقت را هر چند برای نظام هزینه زا باشد برای مردم بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری و از دست دادن عزیزان تحصیلکرده، نقطه آزمایشی برای مردم است. خداوند در آیه ۱۵۵ سوره بقره فرموده است ما شما را با ترس، دلهره، بحران و فشارهای اقتصادی آزمایش می‌کنیم.

وی با اشاره به تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی هم گفت: هفت میلیون نفر در تهران پیکر این شهید را تشییع کردند. جای تاسف دارد عده ای مزدور که ستون پنجم دشمنان هستند با هدایت سفیر ناپاک انگلیس دست به اغتشاش زده و هنوز که هفتم آن شهید فرا نرسیده به دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به توطئه فتنه گران و اغتشاشگران طی سه روز اخیر در تهران افزود: برخی‌ اعلام کرده‌اند که تعدادی از اغتشاشگران از روی پرچم آمریکا و اسراییل عبور نکرده‌اند. این نشان می‌دهد ستون پنجم دشمنان با محوریت سفیر انگلیس شکل گرفته است. در تمام دنیا کشورها با ستون پنجم دشمن مقابله سرسخت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای انقلابی در آن صحنه ای که سفیر انگلیس در آن اغتشاشات حضور داشت بودند قطعا او را تکه تکه می‌کردند. مردم ایران اسلامی خیلی بزرگوار هستند که تنها بر خروج این فرد ناپاک تاکید دارند. این سفیر ناپاک ارزش‌های ما را زیر پا گذاشت و ما فقط نگاه کردیم.

راهپیمایی "حمایت از جبهه مقاومت و همدردی با بازماندگان شهدای سانحه سقوط هواپیمای مسافربری" امروز از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز