رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس خبر داد:

اجرای طرح کودک یار در محله اسلام آباد گنبدکاووس

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۰:۲۱:۴۵
کد خبر: ۹۵۰۷۵۲
اجرای طرح کودک یار در محله اسلام آباد گنبدکاووس
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از اجرای طرح کودک یار به صورت پایلوت در شهرستان گنبدکاووس برای شناسایی و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل اجرا میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، کمال الدین نظرنژاد در مراسم اجرای طرح کودک یار در شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این شهرستان یک هزار و هشتاد و شش دانش آموز جا مانده از تحصیل وجود دارند، اظهار کرد: بیشتر این دانش آموزان دختر و در مناطق محروم هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان ترک تحصیل کرده مربوط به مقطع متوسطه هستند، تصریح‌کرد: استان گلستان در رده های آخر پوشش تحصیلی کشور و قبل از استان های سیستان و‌بلوچستان و کرمان قرار دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از ترک تحصیل ۱۹۴ دانش آموز در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ خبر داد و گفت: این دانش آموزان ورودی مقطع هفتم و بیشتر دختر بودند.

نظرنژاد مهاجرپذیر بودن شهرستان گنبدکاووس را یکی از مهمترین علت های ترک تحصیل دانست و افزود: بیش از یک هزار و سیصد دانش آموزان این شهرستان از سایر شهرهای استان و‌ حتی استان های دیگر هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۶۸ درصد ترک تحصیل ها به علت فقر اقتصادی و اشتغال فرزندان میباشد خاطرنشان کرد: مختلط بودن مدارس روستاهای محروم و ازدواج زودهنگام دانش آموزان نیز از علل این اتفاق است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه طرح کودک یار میتواند در حل این معضلات موثر واقع شود، ادامه داد: این طرح در محله اسلام آباد با ۱۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل آغاز خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان و‌خانواده استانداری گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح کودک یار در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری کلید خورد، اظهار کرد: در مرحله ابتدایی کودکان بازمانده از تحصیل توسط آموزش و پرورش شناسایی شده و مشکلات و عوامل این اتفاق بررسی و مشاوره و مددکاری توسط نهادهای مرتبط صورت میپذیرد.

الهه غیناقی با تاکید براینکه در مناطق محروم فاقد مدرسه که امکان تدریس توسط معلمان آموزش و پرورش وجود ندارد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و یا معلمان بازنشسته استفاده میشود.

وی با اشاره به اینکه طرح کودک یار کودکان ۶ تا ۱۸ سال را پوشش میدهد، تصریح کرد: در کنار تحصیل نیز با همکاری مرکز فنی حرفه ای استان گلستان دوره های مهارتی نیز آموزش داده میشود.

 

نظر شما