دانشگاه آزاد کرج میزبان اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۲:۴۵:۴۸
کد خبر: ۹۵۰۸۴۹
دانشگاه آزاد کرج میزبان اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی
در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های واحد کرج به عنوان میزبان این مراسم مطرح و بررسی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحدکرج با تسلیت شهادت سردار شجاع سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای اکراینی و شهادت شماری از نخبگان و هموطنانمان در این سانحه، از حماسه آفرینی سپاه پاسداران در هدف قراردادن تاسیسات نظامی آمریکا در عراق تقدیر کرد و گفت: این افتخارات به ندرت در تاریخ دیده می شود و برکات معنوی فراوانی برای جامعه مسلمین به همراه خواهد داشت.

دکتر محمدحسن برهانی فر با اشاره به وقایع اخیری که در عربستان سعودی اتفاق افتاده است، بیان داشت: موج تشیع خواهی و دادخواهی که در شهرهای مختلف این کشور به راه افتاده است؛ از همین آثار و برکات معنوی است که به سران آل سعود یادآور می شود با پشت کردن به حیله های آمریکا به اسلام و مسلمین جهان روی بیاورند.

  وی در ادامه با بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت های فرهنگی و قرآنی واحد کرج و استان البرز از هماهنگی تمامی بخش های دانشگاهی اعم از فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی در تمامی واحدهای دانشگاهی البرز از همکاری متعهدانه مسئولین امور فرهنگی و کانون های قرآن و عترت استان در برپایی شایسته این اتفاق معنوی بزرگ و کشوری تقدیر کرد.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد با ادامه این همدلی و هماهنگی، ضمن تداوم واستمرار این فعالیت های معنوی و قرآنی، گام های موثرتری در پیشبرد اهداف دانشگاه برداشته شده و به گونه ای عمل نماییم و رضای خداوند متعال در آن باشد.

  حجت الاسلام والمسلمین دکتر اکبری معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج نیز با اشاره به میزبانی واحد کرج در بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی، نکاتی را در خصوص نحوه اجرای این جشنواره مطرح نمود و گفت: مسولین فرهنگی و قرآن و عترت واحد کرج در خدمت به قرآن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با تمام توان در این امر ایفای نقش می نمایند.

    در ادامه جلسه نیز سیده مه لقا هاشمی دبیر شورای قرآن و عترت استان البرز ضمن ارائه گزارش مختصری از این جشنواره کشوری گفت: بیش از 3000 اثر از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در سه بخش استادان، کارکنان و دانشجویان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از پالایش آثار، بیش از 2400 اثر در 22 رشته و با حضور 21 داور در زمینه های تخصصی مربوطه داوری شد.

    وی افزود: از میان آثار داوری شده از 13 رشته 60 اثر به عنوان رتبه های اول تا پنجم دانشجویی به جشنواره ملی راه یافتند.

    دبیر کانون قرآن و عترت البرز یادآور شد: از بین 2400 اثر در هر سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز به طور کلی 50 اثر به عنوان اثر برتر شناخته شدند که نفرات اول تا سوم طبق آیین نامه مسابقات قرآنی در مراسم اختتامیه جشنواره که در بهمن ماه امسال به میزبانی واحد کرج برگزار خواهد شد؛ تقدیر شده و جوائز خود را دریافت می کنند.

    در این جلسه علی عزتی رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شایسته بیست و چهارمین جشنواره سراسری ادبیات دینی و قرآنی کشوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرج، برگزاری جشنواره فرهنگی و قرآنی را در این سطح، نقطه عطفی برای فعالیت های فرهنگی در این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

   رئیس اداره کانون های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: واحد کرج با بهره گیری از پتانسیل بالای فرهنگی و نیروهای ارزشمند بی نظیر فرهنگی خود، در برنامه های فرهنگی کشور فعالیت خوبی داشته و لازم است توانمندی واقعی خود را بیش از پیش نشان دهد.

   در ادامه این جلسه که با حضور علی عزتی رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام دکتر سیدابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج، دکتر مصطفی مبلغی معاون توسعه مدیریت و منابع واحد کرج، حجت الاسلام والسملین دکتر داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، سیده مه لقا هاشمی دبیر کانون قرآن و عترت استان البرز و مسئولین امور فرهنگی و قرآن و عترت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد؛ الزامات، کلیات و تقسیم وظایف مراسم اختتامیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

   تقدیر از آثار برتر  بیست و چهارمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی قرار است طی مراسم اختتامیه و در بهمن ماه امسال به میزبانی واحد کرج برگزار شود.

 

...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز