معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

شناسنامه دار شدن شدن دام در استان اردبیل

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۱:۱۷:۰۸
کد خبر: ۹۵۱۲۷۹
شناسنامه دار شدن شدن دام در استان اردبیل
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برنامه رزی های انجام شده دام‌های دامداران در این استان کد دار شدند.

به گزارش برنا،نوبخت اژدری افزود: تاکنون ۲۲۷ هزار و ۸۸۹ راس دام سنگین و سبک در استان پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری شده است.

وی گفت: اردبیل جزو اولین استان‌های آغازگر پروژه در کشور بوده و از نیمه دوم سال ۹۵ استفاده از پلاک گوش استاندارد ۱۵ رقمی را در دامداری‌های صنعتی آغاز کرده و از وضعیت مناسبی برخوردار است.

او افزود: ۱۰۰ کارشناس امور دام در اجرای پروژه هویت‌گذاری دام از طریق عقد تفاهم‌نامه با اتحادیه دامداران و سایر مجریان استانی از جمله اتحادیه عشایری ، دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی همکاری دارند.

وی اظهارداشت: ارائه هرگونه خدمات به دامداران از جمله معرفی تسهیلات بانکی ، توزیع نهاده‌های دامی و معرفی سوخت منوط به پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌ها شده و دامداران بایدی در اسرع وقت در این خصوص اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: پلاک‌کوبی و هویت‌دار کردن دام‌های سبک و سنگین موجب تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و برنامه‌ریزی برای تولید علوفه مورد نیاز دام بر اساس آمار دام کشور ، حذف هزینه‌های موازی شناسایی دام از طریق ارگان‌های مختلف از جمله دامپزشکی ، اصلاح نژاد ، بیمه محصولات کشاورزی و بانک‌های عامل می‌شود.

استان اردبیل با بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری را در صنعت دامداری دارد ، این استان دارای بیش از ۲ میلیون دام سبک و ۳۵۰ هزار دام سنگین است.

اردبیل رتبه ۷ کشوری را در پرورش گوسفند ، رتبه ۳ کشوری را در گاومیش ، رتبه ۷ کشوری را در گاو بوی و رتبه ۱۵ کشوری را در گاو اصیل دورگ داراست.

سالانه در این استان ۲۹ هزار و ۷۴۷ تن گوشت قرمز تولید می‌شود ، نیاز سالانه این استان به گوشت قرمز ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن می‌باشد که ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مازاد آن نیز به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز