رییس کمیسیون اتاق بازرگانی البرز:

دوره های آموزشی تسهیل و تجارت و قوانین گمرکی برگزار می شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۲:۴۳:۵۸
کد خبر: ۹۵۱۳۲۵
دوره های آموزشی تسهیل و تجارت و قوانین گمرکی برگزار می شود
رییس کمیسیون اتاق بازرگانی البرز گفت: دوره های آموزشی تسهیل و تجارت و قوانین گمرکی از جمله برنامه هایی است که برای آموزش فعالان اقتصادی البرز تدارک دیده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ پرهام رضایی در هشتمین نشست کمیسیون بازرگانی  البرز که با محور توسعه صادرات، مدیریت واردات، حمل و نقل و امور گمرکی  برگزار شد، اظهار کرد: طبق  نشست مشترک  با معاونت فنی گمرک البرز ، مقرر شد  انجمن های تخصصی به عنوان بازوی گمرک با طرح نظرات کارشناسی، گمرکات را در رفع مشکلات بخش های تولید ، واردات و صادرات را یاری دهند.

وی افزود: در اجرای این تصمیم مهم تا کنون با ارائه نظرات کارشناسی انجمن های تخصصی  ۹۰  درصد مشکلات پرونده های بخش صنعت و بازرگانی  کشور و استان البرز برطرف شده است.

رضایی همچنین به سوء استفاده برخی شرکت های خارجی در بحث تحریم در زمینه "دموراژ کانتینری" (هزینه معطلی کالا در گمرک) اشاره کرد و گفت:  این شرکت ها هزینه های مشمول معطلی کالا را به صورت دلار محاسبه می کردند که با دخالت سازمان بنادر کشور و طرح این چالش در کمیسیون ذیربط تصمیم گرفته شد از هفته آتی هزینه معطلی کالا در قالب یک جدول با نرخ مصوب انجام شود.

وی تأکید کرد:  بنگاههای اقتصادی با آشنایی با  قوانین امور گمرکی می توانند به راحتی واردات خود را انجام داده و هنگام ترخیص با مشکل مواجه  نشوند.

 رییس کمیسیون اتاق بازرگانی البرز در پایان به  صاحبان واحدهای تولیدی و بازرگانی  البرز که تاکنون در انجمن های تخصصی ذیربط عضو نشده اند، توصیه کرد با عضویت در این انجمن ها بستر را برای رفع مشکلات گمرکی واحدهایشان فراهم کنند.

 

...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز