پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۷:۵۷:۱۳
کد خبر: ۹۵۱۷۹۸
پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۶ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به حوزه صنعت و معدن استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این باره اظهار کرد: هر سال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، منابع مالی در قالب تسهیلات با کارمزد مشخص برای طرح‌های اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی دارای توجیه اقتصادی پرداخت می‌شود که برای هر استان از این محل، اعتباراتی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری ۱۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافت که زمینه ایجاد ۲ هزار و ۵۲۱ فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی را فراهم کرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: سهم خراسان رضوی از کل منابع تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۴.۳ درصد است و تاکنون نیز ۴.۳ درصد از سهم استان از این منابع در قالب تسهیلات به حوزه‌های مختلف پرداخت شده است.

رسولیان گفت: در  نشست کارگروه ماده ۲۱ دستگاه‌های اجرایی موظف شدند روزانه میزان تسهیلات پرداختی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه را رصد کنند تا بتوان سهم پرداختی استان از این بخش را افزایش داد.

وی افزود: در نشست مذکور شیوه‌نامه ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و تولیدی و طرح‌های غیرکشاورزی"، نحوه واگذاری زمین برای اجرای ۲۲ طرح اقتصادی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این طرح‌ها در حوزه‌های نیروگاه‌های خورشیدی، معادن شن و ماسه، تامین منابع آبی، خدمات رفاهی، خدمات تعمیرگاهی، کنسانتره مس، حوزه ورزشی و خدمات سوخت رسانی بود که در این نشست با واگذاری زمین و تمدید اجاره زمین برای ۲۱ طرح موافقت شد.

گفتنی است‌؛ ماده ۲۱ شیوه‌نامه ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی، تولیدی و طرح‌های غیرکشاورزی مربوط به کارآفرینان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز