خداحافظی با ماموران قرائت کنتور برق

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۶:۴۹:۵۲
کد خبر: ۹۵۲۰۱۶
خداحافظی با ماموران قرائت کنتور برق
مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع برق شیراز گفت: طرح قرائت از راه دور کنتورهای دیجیتال به شکل پایلوت در محدوده خدمات این شرکت اجرا می‌شود و با اجرای این طرح، در بستر بیسیم و اینترنت داده‌های کنتورها منتقل می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ غلامرضا ذنوبی روز شنبه اعلام کرد:  قرائت از راه دور کنتورهای برق، در بستر اینترنت اشیا امکان پذیر شده است و اجرا می‌شود. شرکت توزیع برق شیراز با استفاده از توان متخصصان داخلی، موفق به اجرای این طرح با اکوسیستم لوراوَن (LoRaWAN) شده است.

این مقام مسوول توضیح داد: برخلاف سایر روش های انتقال اطلاعات که از طریق خطوط مخابراتی و در بستر اینترنت انجام می شود، شبکه LoRaWAN یک پروتکل توان پایین با برد وسیع یا LPWAN است. این سیستم برای دستگاه های بیسیم و در بستر اینترنت اشیا طراحی شده است و در سطح شبکه های منطقه ای، ملی یا جهانی می تواند عمل کند.

ذنوبی یکی از خصوصیات این طرح را ارتباط دو سویه ، امنیت به صورت نقطه End To End، پویا بودن و بومی سازی دانست و گفت: در این طرح پایلوت دو مجموعه مسکونی مجهز به دروازه های لوراون شده و عملیات قرائت کنتورهای مذکور به راحتی در بستر بیسیم و از راه دور انجام می شود.

ذنوبی بدون اشاره به زمان دقیق اجرای این طرح  گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز قصد دارد کلیه مجموعه‌های تجاری و مسکونی در کل محدوده خود را به سیستم‌های قرائت از راه دور کنتور، مجهز کند.

حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق شیراز به مساحت ۲۰هزار و ۱۴۸کیلومتر مربع شامل امور هفت گانه برق شیراز، مدیریت برق مرودشت شامل برق مرودشت و اداره های برق سیدان، درودزن و کامفیروز، مدیریت برق ارسنجان، مدیریت برق سپیدان شامل برق سپیدان و اداره برق بیضا، مدیریت برق پاسارگاد، مدیریت برق سروستان، مدیریت برق صدرا و مدیریت برق نواحی شیراز شامل اداره های برق خرامه، داریون، زرقان، کوار، ارژن و دارنگون است.

 

نظر شما