معاون آموزش و پرورش لرستان خبرداد:

اجرای طرح کانون های یاریگران ‌زندگی در مدارس استان / اجرای طرح در۲۰ درصد مدارس طی امسال

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۲:۳۶:۲۰
کد خبر: ۹۵۲۰۲۵
اجرای طرح  کانون های یاریگران ‌زندگی در مدارس استان / اجرای طرح  در۲۰ درصد مدارس طی امسال
" حجت اله مومنی" از اجرای طرح کانون های یاریگران ‌زندگی در مدارس استان لرستان خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش لرستان در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه (یادگیری مهارت های زندگی در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت :طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه ای کشوری و با مشارکت  وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور  اجرا می شود.

مومنی افزود: در این طرح از  تمامی ظرفیت های اجتماعی . فرهنگی . اعتقادی از جمله از ظرفیت ناب  ستادهای نماز جمعه و استفاده از خطبای ائمه محترم جمعه وهمکاری تشکل های دانش آموزی ،همچون هلال احمر، بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی،و شورای دانش آموزی در کلیه مقاطع آموزشی  استفاده می گردد

او تصریح کرد: آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن را از اهداف اجرای طرح یاریگران زندگی عنوان و خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های لازم به دانش‌آموزان درباره آسیب های مواد مخدر موجب افزایش توانمندی و کاهش گرایش آنها به مواد مخدر می شود.

 مومنی با تاکید بر این که همه در مقابل مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این بلای خانمانسوز مسئول هستیم، اضافه کرد: استراتژی فعالیت کانون های یاریگران زندگی تقدم  پیشگیری بر درمان است لذا آموزش و یادگیری مهارت های اجتماعی به عنوان اساسی ترین فعالیت این طرح می باشد  .

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: درسال تحصیلی جاری  این طرح در ۷۷۳ مدرسه و با تشکیل ۷۷۳ کانون یاریگر زندگی  در سطح مدارس استان برگزارشده است.

به گفته او این طرح درسال تحصیلی جاری در۲۰ درصد مدارس اجرا خواهد شد و برنامه ریزی شده است که    طرح یاریگران زندگی  تا سال ۱۴۰۰   در  کلیه  مدارس کشور اجرایی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز