معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شوند

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۹:۳۹:۴۱
کد خبر: ۹۵۲۲۵۷
۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شوند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تولید 98 درصد داروها در داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ آیین افتتاحیه ساختمان آزمایشگاه نوآوری که نخستین پروژه کلانشهر دانایی محسوب می شود، با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور در فردیس کرج برگزار شد.

در این مراسم سورنا ستاری با اشاره به اینکه توسعه شتاب دهنده‌ها به صورت ویژه در دستورکار معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور قرار دارد، اظهار کرد:

مواد دارویی به عنوان اولین شتاب دهنده علمی و فناوری در نظر گرفته شده است؛ زیرا در حال حاضر ۹۸ درصد داروها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و به طور جدی پیگیر توسعه بیشتر در حوزه دارویی هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه از انعقاد توافقنامه‌ای با شهرداری کرج در خصوص استارتاپ‌ها خبر داد و افزود: فعالیت تیم‌های استارتاپی، موجب وقوع اتفاقات مثبتی در زمینه پیشرفت تکنولوژی و دانش و فناوری می‌شود.

وی همچنین به همکاری مجموعه مپنا در حوزه استارتاپ ها اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب برقراری ارتباط مردم کوچه و بازار با مجموعه‌های فناوری و علمی می‌شود که نتیجه آن تولیدات فناورانه خواهد بود.

ستاری در پایان تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه های خاصی برای مقابله با تحریم ها دارد که این اقدام با تکیه بر توان داخلی میسر خواهد شد.

گفتنی است این مجموعه در زیربنای ۳۷۰ مترمربع و با همکاری شرکت مپنا احداث شده و رویکرد آن، جذب حوزه‌های استارتاپ در حوزه هوشمندسازی و حمایت از آنها برای ورود به بازار است؛ این بازار ممکن است شهرداری‌ها در حوزه هوشمندسازی و یا شرکت‌های مجموعه مپنا باشند.

 

...

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز