معاون استاندار اردبیل:

آمارهای اشتباه سبب تنش در جامعه می شود

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۹:۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۵۲۹۲۸
آمارهای اشتباه سبب تنش در جامعه می شود
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:برخی دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمارهای اشتباه نا امیدی را در مردم ایجاد می کنند و ارائه آمار کار هر سازمان و نهاد نیست بلکه متولیان امر باید آمارهای صحیح ارائه کنند.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در جلسه شورای تسهیل ازدواج در اردبیل اظهار کرد: اینکه به ازای هر سه ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد صحت ندارد چرا که متولیان امر ازدواج و طلاق ثبت احوال و ثبت اسناد میانگین ازدواج در استان اردبیل را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرده اند.

وی افزود: ۱۱هزار ازدواج در استان ثبت شده و در مقابل این آمار مناسب ازدواج ، طلاق نیز به ثبت می‌رسد اما در حد و اندازه‌ای نیست که بتوان جامعه را نگران کرده و یا روی رفتار اجتماعی تاثیر منفی گذاشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: طلاق پدیده زننده و تقبیح شده در مکتب اسلام است و قطعا هزینه طلاق از ازدواج بیشتر است و در عین حال باید همه تلاش کنند تا ازدواج آسان و کم هزینه رواج یابد.

ندایی چشم و هم چشمی برخی خانواده هارا در برگزاری مراسم ازدواج خارج از عرف برشمرد و تصریح کرد: با یک فرهنگسازی درست و سنجیده همه باید در امر ازدواج و سهولت و پایداری آن تلاش کنیم.

وی افزود: برای جلسات آینده دستگاه‌های عضو ستاد تسهیل ازدواج باید راهکارهای خود را در رفع موانع ازدواج به شکل مطلوب ارائه کنند و ورزش و جوانان که از متولیان حوزه جوانان است به شکل عملی و مطالبه‌گر در این حوزه ورود پیدا کند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اصافه کرد: با جمع‌بندی نظرات دستگاه‌های مختلف باید برای رفع موانعی چون بیکاری، نبود مسکن، مشکلات پرداخت وام ازدواج و سایر گرفتاری‌های جوانان برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی درستی شده و به نوعی دغدغه‌ها رفع شود.

در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به بیان راهکارها و پیشنهادهای خود جهت رفع موانع و تسهیل ازدواج پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز