مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:

روستای استان اردبیل از محاصره برف خارج شدند

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۰:۳۳:۵۰
کد خبر: ۹۵۳۵۴۸
روستای استان اردبیل از محاصره برف خارج شدند
راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در سه روز گذشته با باز کردن راه‌های روستایی، ۲۶۲ روستا را از محاصره برف خارج کردند و هم‌اکنون تردد خودروها در آنها جریان دارد.

به گزارش برنا،علی رحمتی ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل روز سه‌شنبه گفت: هم‌اکنون تنها راه  ۳۸ روستا در شهرستان‌های مختلف استان بر اثر بارش برف و کولاک مسدود است که امروز این جاده‌ها نیز  برف‌روبی و بازگشایی خواهد شد.

بارش برف که از جمعه گذشته تا روز دوشنبه در استان اردبیل جریان داشت، موجب مسدود شدن راه دست‌کم ۳۰۰ روستا شده بود.

رحمتی بیان‌کرد: در چند روز گذشته با تلاش شبانه‌روزی راهداران جاده‌های اصلی استان باز  و تردد در آنها جریان داشته و اکنون نیز آمد و شد در آنها روند عادی دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد که با توجه به احتمال کولاک، در گذر از جاده‌های کوهستانی استان اردبیل زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز