امضای تفاهم‌نامه مرمت قلعه باستانی ایزدخواست آباده

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۵:۰۰:۳۰
کد خبر: ۹۵۳۷۲۵
امضای تفاهم‌نامه مرمت قلعه باستانی ایزدخواست آباده
تفاهم‌نامه احیا، مرمت،بازسازی و بهره برداری از قلعه باستانی ایزدخواست در شهرستان آباده فارس با حضور مسوولان و سرمایه گذار بخش خصوصی سه‌شنبه اول بهمن ۹۸ امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرماندار آباده در حاشیه بازدید از قلعه ایزدخواست و امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد:‌قلعه ایزدخواست می تواند به عنوان دروازه اصلی فارس با همت جمعی، حفظ و احیا شود،لازم است طرح جامعی برای جذب گردشگر و توریست در شهرستان آباده تبیین شود.

زین العابدین نیک مرام با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذار خارجی افزود: این سرمایه گذارخارجی قرار است که پس از عقد قرارداد نسبت به مرمت این مجموعه اقدام و از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کند.

وی افزود: همچنین مرمت کاروانسرای ایزدخواست نیز رو به اتمام است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

هاله فولاد فر مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در شهر باستانی ایزدخواست، منطقه گردشگری خسروشیرین و چنار   میتواند باعث رونق صنعت گردشگری در استان فارس و شهرستان آباده شود.

جزئیات بیشتری در باره مبلغ تفاهم نامه و مدت زمان ترمیم قلعه باستانی ایزدخواست، اعلام نشد.

قلعه ایزدخواست مربوط به دوره ساسانیان  در ۷ کیلومتری شمال ایزدخواست و در ۷۵ کیلومتری شمال آباده واقع و چهارطاقی درون این قلعه در سال ۱۳۲۷ با شماره ثبت ۳۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز