با حضور استاندار کردستان رخ داد؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۱۶ کیلومتری فیبر نوری در کردستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۲۰:۰۰:۵۲
کد خبر: ۹۵۳۸۴۹
آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۱۶ کیلومتری فیبر نوری در کردستان
با حضور استاندار کردستان و جمعی از مدیران این استان، عملیات اجرایی پروژه ۱۱۶ کیلومتری فیبر نوری و طرح توسعه ارتباطات روستایی کردستان آغاز شد.

بە گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات، بهمن مرادنیا در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۱۶ کیلومتری فیبر نوری و طرح توسعه ارتباطات روستایی استان کردستان با بیان اینکه دسترسی روستائیان استان بە اینترنت پر سرعت زمینە ساز تحولات بزرگ در همە بخش ها است، اظهار داشت: با رسیدن اینترنت پر سرعت به روستاها مردم آن مناطق می توانند از آن در جهت توسعه گردشگری، آموزش، بهداشت و کسب و کارهای مرتبط بهره ببرند.

وی با بیان اینکه طبق تفاهم نامه منعقد شده قرار شد که اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان عملیاتی و اجرایی شود، افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۱۶ کیلومتر فیبر نوری در محور حسن آباد سنندج هستیم که ۳۰ روستا با جمعیت بیش از ۱۳ هزار نفر از آن بهره مند خواهند شد.

استاندار کردستان ادامه داد: برای اجرا و اتمام این پروژه که طول آن ۱۱۶ کیلومتر است ۱۱ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان هزینه و تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مرادنیا یادآور شد: در مسیر اجرای پروژه که ۳۰ روستا را در بر می گیرد ۱۳ سایت تلفن همراه و۱۷ مرکز مخابرات از آن بهره خواهند برد.

وی بیان کرد: با تلاش و پشتکاری که در مجموعه همکاران وجود دارد امیدواریم مردم در زودترین زمان از مواهب این پروژه بهره مند گردند.

استاندار کردستان گفت: طبق وعده شرکت مخابرات ایران قرار است نظیر همین پروژه نیز در شهرستان سروآباد اجرایی و عملیاتی شود.

 

نظر شما