در راستای کمک دانش آموزان لرستانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان؛

آغاز طرح سیل مهربانی در بیش از سه هزار مدرسه لرستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۲۳:۵۵
کد خبر: ۹۵۴۰۱۶
آغاز طرح سیل مهربانی  در بیش از سه هزار مدرسه لرستان
طرح سیل مهربانی 2 از امروز در بیش از سه هزار مدرسه استان آغاز شده و کمکهای فرهنگیان و دانش آموزان استان پس از جمع آوری، به مناطق سیل زده جنوب شرق کشور ارسال می گردد.
خبرگزاری برنالرستان - گروه اجتماعی ؛ این روزها که استان سیستان و بلوچستان و برخی شهرهای جنوب شرق کشور درگیر سیل شده اند، همه مردم دست به دست هم داده اند تا شاید گوشه ای از مشکلات ساکنان این مناطق را حل کنند. در این میان دانش آموزان استان لرستان نیز با کمک های خود از سر مهربانی و نوعدوستی، به مردم نشان دادند که آنها تنها نیستند.

 رضا زینی وند مقدم مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسمی که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه رضوان برگزار شد، گفت : در جریان سیل فروردین ماه امسال ، در سیل ویرانگر ۱۲فروردین که رحمت الهی جاری شد اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های نامناسب در استان وجود داشت ، خسارات و آسیب‌ بسیار زیادی هم به تاسیسات زیربنایی ، منازل مردم و مدارس وارد کرد ،  اما در کنار این سیل شاهد سیل مهربانی مردم از سراسر کشور بودیم .

او افزود : در حوزه آموزش و پرورش استان لرستان نزدیک به  ۱۱۳مدرسه در جریان سیل تخریب شد و  ۳۱۰مدرسه نیز آسیب جدی دیدند اما همه مردم ایران ، خیرین ، دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور به کمک مردم سیل زده استانمان شتافتند.

زینی وند مقدم با اشاره به  حدیث مشهور پیامبر اکرم ((صلّى الله علیه و آله)) که فرمودند : مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ ( هر که صبح کند و اهتمامى به امور مسلمانان ندارد،از مسلمانان نیست،و هر که بشنود مردى به مسلمانان استغاثه کند و از آنها فریادرسى خواهد و او را پاسخ نگوید و به داد او نرسد،مسلمان نیست) گفت :  دانش آموزان مانند دیگر اقشار مردم در این سیل مهربانی با کمکی هرچند ناچیز ، حس نوعدوستی خود را به هموطنانشان نشان می دهند تا همدلی و همراهی خودشان را در مدارس استان لرستان به نمایش بگذارند.

او ادامه داد : این همت ، اراده و فداکاری مردم عزیزمان را در جریان سیل شاهد بودیم و در کمترین زمان هم مردم و هم دولت به کمک مردم شتافتند و همچنین رهبری نظام که از اولین روزهای پس از سیل به مسئولان نظام تاکید داشتند که دانش آموزی در مناطق سیل زده و نباید تحصیلش متوقف بماند و تحصیل بازنماند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز