معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

لزوم ارتقای انجمن کتابخانه‌های استان در کشور / کتاب و کتاب‌خوانی در مناطق دورافتاده استان ترویج شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۱۶:۱۲
کد خبر: ۹۵۴۰۲۵
لزوم ارتقای انجمن کتابخانه‌های استان در کشور  / کتاب و کتاب‌خوانی در مناطق دورافتاده استان ترویج شود
محمود ثمینی گفت:کتابخانه و کتاب‌خوانی را باید در نقاط محروم و دورافتاده استان ترویج بدهیم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ ثمینی در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه خلق‌و خو و خصائص نیک این بزرگ مرد را به عنوان الگو برای نسل جدید باید تبیین و تشریح کنیم، اظهار کرد: خداوند این شهیدوالامقام را در اوج گمنامی به خاطر اخلاص، صداقت و مجاهدتی که داشت، عزت بخشید و در جهان مشهور و معروف شد.

اوبا اشاره به اینکه مصوبات جلسه قبل در خصوص ساخت و احداث پروژه‌های فرهنگی کتابخانه‌ به خوبی و به موقع انجام شده‌اند، افزود: تلورانسی اگر در اجرا به وجود آمده احیاناً به واسطه محدودیت‌هایی است که وجود داشته و امیدواریم پیمانکار پروژه‌ها مطابق زمانی که مشخص شده کارهای عملی را انجام داده و تحویل بدهند.

ثمینی  با تاکید بر اینکه پروژه‌ها علاوه بر اینکه تعریف شده باشند باید نحوه اجرا و مدت زمان آن نیز مشخص باشد، تصریح کرد: در طول فرآیند پیشرفت پروژه و طی هر جلسه گزارشی داده شود، همچنین در سرعت و کیفیت کار باید دقت کافی را داشته باشید.

او با اشاره به ارتقای انجمن کتابخانه‌های استان در کشور افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری با تلاش و پیگیری بیشتر در سطوح اول کشور قرار بگیرد چراکه این کار باعث توسعه فرهنگی و آگاهی‌بخشی به جامعه خواهد شد.

 ثمینی با بیان اینکه کتابخانه و کتاب‌خوانی باید در نقاط محروم و دورافتاده استان ترویج بدهیم، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی همچون مساجد، مصلی‌ها، مدارس، اماکن دولتی در روستاها و شهرها برای امر دایر کردن کتابخانه‌های موقت لازم بوده اما این کافی نیست.

اوبا تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای این امر مهم که خداوند از آن به قلم سوگند یاد کرده است، خاطر نشان کرد: برای دایر کردن این کتابخانه‌ها در صورت نیاز می‌توان از مذاکره، تبیین، منافذ و راه‌های مناسب استفاده کرد تا بتوان همه جا را تبدیل به کتابخانه کنیم.

او بیان  کرد: در بحث کتابخانه و کتاب‌خوانی باید به نیازمندی‌ها بر اساس مخاطبین و بخش‌های مختلف آن منطقه از جمله جوانان و نوجوانان توجه خاص داشت.

ثمینی  در بحث ترویج کتاب به ایجاد ساز و کاری مناسب برای جمع‌آوری کتاب به صورت اهدا، نذر و یا خرید از طرف کسانی که قصد دارند به این امر مهم کمک کنند تاکید کرد و یادآورشد: می‌توان این ساز و کار را از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی اطلاع‌رسانی کنیم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، به سمتی حرکت کنیم که مردم در آینده‌ای نزدیک در روستاها و شهرها بانی ساخت کتابخانه‌ها و نهایتا شاهد توسعه فرهنگی استان باشیم.

 

 

نظر شما