با گذشت اولیای دم ، بازگشت دو محکوم به قصاص در گلستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۲۱:۵۳
کد خبر: ۹۵۴۰۷۵
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: با بخشش این دو نفر ، تعداد کسانی که از ابتدای امسال دوباره به زندگی بازگشته اند به 12 تن رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد جعفری گفت: یکی از محکومینی که بخشیده شد فردی است که 5 سال پیش زمانی که 33 ساله بود در مراسم عروسی پس از یک دعوای لفظی، مرگ دوست 32 ساله اش را رقم زد .

جعفری افزود: با قطعی شدن حکم قصاص ، اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان در چند مرحله از معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجیگری دعوت کردند، اما خانواده مقتول حاضر به بخشش قاتل نشدند.

جعفری ادامه داد: در روز اجرای حکم قصاص پادرمیانی ها نتیجه داد و خانواده مقتول، به حرمت ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان برداشتند و او را بخشیدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان در ادامه گفت: دومین پرونده رضایت هم مربوط به جوانیست که سال 93 به دنبال اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر روان گردان ، همسرش را به قتل رسانده بود.

احمد جعفری افزود: پس از گذشت 5 سال از آن اتفاق تلخ، اعضای شعبه سازش ویژه قتل و زندان گرگان برای بررسی سراغ این پرونده رفتند و با مشاهده آثار ندامت و اصلاح قاتل چندین بار با خانواده مقتول دیدار و برای بخشش قاتل با آنان گفتگو کردند.

وی گفت:پس از چندین نشست، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان تاکید کرد: اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

امسال 12 محکوم به قصاص در استان با گذشت خانواده های داغدار و پادرمیانی شعب ویژه صلحی شورای حل اختلاف ، بخشیده شده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز