معاون وزیر جهاد کشاورزی:

پیامد علمی شدن زنبورداری، ارزش افزوده در این صنعت است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۴۷:۰۶
کد خبر: ۹۵۴۱۰۱
پیامد علمی شدن زنبورداری، ارزش افزوده در این صنعت است
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با علمی شدن زنبورداری هم زنبوردار و هم کشور از نتایج آن منتفع می شوند، گفت: این موارد موجب ارزش افزوده برای صنعت زنبور داری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ مرتضی رضایی با اشاره به افزایش 70 درصدی تولید ژل رویال در ایران، اظهار کرد: با توجه به تنوع فرآورده های زنبور عسل اکنون در حال نزدیک شدن به ایجاد پالایشگاه تولید عسل به معنای واقعی هستیم زیرا هر کدام از فرآورده های زنبور عسل دنیایی از شگفتنی در آن نهفته است.

وی  زهر زنبورعسل را یکی دیگر از محصولات فرعی کندوها عنوان کرد و گفت: تمام محصولات به دست آمده از کلنی ها گران قیمت هستند به طوریکه قیمت هر گرم زهر زنبور عسل معادل ۸۰ تا ۱۰۰ دلار ارزش دارد که با یک بشکه نفت برابری می کند.

رضایی اضافه کرد:  هر ۱۰ تا ۱۵ کلنی در یک هفته می توانند یک گرم زهر تولید کنند که به نرخ بین ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

وی همچنین بیان داشت: در چند سال اخیر علم و فناوری  در بین بهره برداران زنبور عسل کشور رواج یافته ولی هنوز برای رسیدن به بهترین جایگاه فاصله داریم .

معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه تحقیقات باید دارای مشخصه های تقاضا محوری و محصول محوری باشد، گفت: ارتباط مستقیم بین محققان و دستگاه های اجرایی با بهره برداران باید بیشتر شود زیرا اگر این ارتباط وجود نداشته باشد تحقیقات به بسته دانشی منجر نخواهد شد که در این بخش نقش ترویج نیز پررنگ می شود.

وی با اشاره به این که ایران در بخش دامپروری و تولید و پرورش عسل یکی از کم وابسته ترین صنایع به خارج کشور است، افزود: اما باید در دیگر زمینه فرآورده های تولیدی زنبور عسل نیز رتبه خوبی در دنیا کسب کنیم.

رضایی تصریح کرد: موضوعات زیادی در این محصول بر روی زمین مانده است و باید نتایج تحقیقات، مقالات و میزگردها را جمع کرده  و از آن استفاده کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: باید بر روی محصولات کندو به صورت علمی کار شود و این در حالی است که باید تا سه سال آینده استفاده از این محصولات در صنعت  کاربردی شود.

 

...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز