افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۶:۴۳
کد خبر: ۹۵۴۱۷۰
افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی: مجموع کشفیات مواد مخدر شامل سه تن و ۹۵۵ کیلوگرم تریاک، ۲۶۰ کیلو هروئین، یک تن و ۵۰۴ گرم مورفین میباشد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، شمسعلی حقوردیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در نشست خبری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۶ تن و ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات را شاهدیم که بیشترین میزان مربوط به ارومیه است.

۱۲۶ کیلوگرم شیشه، ۱۰۴ کیلو حشیش، ۳۴ کیلوگرم کوکایین و ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ قرص روانگردان است. 

حقوردیان با اشاره به انهدام ۶۹ باند مرتبط با قاچاق موادمخدر در سالجاری، تصریح کرد: در این راستا ۴۹۰ دستگاه خودرو و ۶۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده و ۹ هزار و ۷۶ فقره پرونده تشکیل شده و ۸ هزار و ۷۳۱ نفر در رابطه با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی یکی از شیوه های اصلی مبارزه با قاچاق مواد مخدر را ضربه اقتصادی به قاچاقچیان دانست و افزود: در این راستا با توقیف اموال، ۲۴ میلیارد ریال به خزانه واریز شده است.

وی به برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت ارتقای امنیت اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۲۱۵۰ طرح در قالب پاکسازی مناطق آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و کنترل محوطه های اطراف مراکز اموزشی اجرا شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش اجرای طرح را داشتیم. 

حقوردیان گفت: امسال ۱۲۷ هزار و ۱۲۶ نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد تحت آموزش قرار گرفتند. 

وی همچنین به رصد  ۴۵۰۱ گروه و کانال‌ مجازی کشوری خبر داد و گفت: تعداد ۱۴۵ کانال فعال در ارتباط با مواد مخدر شناسایی و به استانهای مذکور جهت جلوگیری از فعالیتشان گزارش شده ایت.

حقوردیان از فعالیت یک کمپ دولتی با ظرفیت ۱۳۰ نفر و ۱۶ کمپ خصوصی ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در استان فعال است.

 

نظر شما